صنعت پتروشیمی بهشت سرمایه‌گذاران ایران است

نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: صنعت پتروشیمی را بهشت سرمایه‌گذاران در ایران دانست و گفت: هم اکنون هیچ صنعتی در ایران وجود ندارد که ظرف سه تا پنج سال بازگشت سرمایه داشته باشد، باید تلاش شود این صنعت بیش از پیش به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سیدجواد حسینی‌کیا در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی‌های صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده است، گفت: شاهد آن هستیم که صنعت پیشران پتروشیمی هر ساله پویاتر از سال‌های گذشته در اقتصاد کشور نقش آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به ارائه ۱۴ ثبت اختراع در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه صنعت پتروشیمی کشور در بازدید خود از نمایشگاه ایران پلاست، افزود: صنعت پتروشیمی طی دهه‌های اخیر به خوبی توانسته است فعالیت‌های خود در پروژه های بزرگ را بدون نیاز به شرکت‌های خارجی پیش ببرد.

نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برخی واحدهای تولیدی در بخش های بالادستی و پایین دستی پتروشیمی در بحث مالیات بر ارزش افزوده و معافیت‌های مالیاتی با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: تلاش می کنیم در این زمینه در مجلس شورای اسلامی با کار کارشناسی گره از کار تولیدکنندگان در این بخش برداریم.

حسینی‌کیا با اشاره به ضرورت تسهیل موانع صادرات محصولات پتروشیمی کشور اظهار کرد: امسال کمیسیون صنایع مجلس در این زمینه با توجه به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی پیشنهادهای خوبی به مجلس ارائه خواهد کرد.

کد خبر 453093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =