کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۳ داخلی‌سازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از داخلی‌سازی همه کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید دفتری امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در گردهمایی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد با تشریح زمینه‌های همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف رفع نیازهای صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به تأکید وزیر نفت، همه کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ بومی‌سازی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون از ۴۰ نوع گروه کاتالیست صنعت پتروشیمی، ۲۰ نوع بومی‌سازی شده و هشت نوع کاتالیست نیز در سال ۱۴۰۱ بومی‌سازی می‌شود و در اختیار فعالان صنعت پتروشیمی قرار می‌گیرد. ۱۲ نوع باقیمانده نیز تا سال ۱۴۰۳ با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی‌سازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: توسعه دانش‌فنی و ارتقای توان داخلی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مورد توجه قرار دارد و در این راستا با کمک شرکت‌های دانش بنیان در آینده دستاوردهای ارزشمندی را محقق خواهیم کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

سمانه بیدمشک

کد خبر 453242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =