دستیابی پژوهش و فناوری پتروشیمی به دانش فنی ۲ کاتالیست پلی‌الفین

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی موفق به دستیابی به دانش فنی دو کاتالیست پلی‌الفین در شاخه‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نشست تخصصی «طراحی، مهندسی و لایسنس پلی‌الفین‌ها در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی» در حاشیه سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، برگزار شد و داریوش مرادی به نمایندگی از تیم مهندسی الفین‌ها، ضمن توضیح روندی که به طراحی تا تولید دانش فنی منتهی می‌شود به معرفی دو دانش فنی که موفق به تولید آنها شده‌اند، پرداخت.

وی درباره فرآیند طراحی شده تولید پلی‌پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی که شامل دو راکتور سری حلقوی فاز دوغابی و یک راکتور فاز گازی در ظرفیت‌های ۱۶۰، ۳۱۰ و ۴۶۰ هزار تن در سال گفت: این فرآیند قادر به تولید محدوده وسیعی از محصولات شامل هموپلیمرهای یک دوقله‌ای، کوپلیمرهای تصادفی، کوپلیمرهای مقاوم مهندسی و ترپلیمرهای بوتن یک است.

مرادی امکان تغییر گرید آسان با هزینه کم، کنترل بهتر شرایط واکنش نسبت به فرآیندهای رقیب مانند فرآیندهای فاز گازی رایج و ریسک کمتر نفوذ آلودگی به محیط واکنش به دلیل ساختار راکتور حلقوی را از جمله مزایای دانش فنی پلی‌پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اعلام کرد.

وی درباره تولید دومین لایسنس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: تولید پلی‌اتیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شامل سه راکتور همزن‌دار دوغابی در ظرفیت‌های ۳۱۰ و ۴۵۰ هزار تن در سال است. این فرآیند قادر به تولید محدوده وسیعی از محصولات شامل انواع گریدهای فیلم، تزریقی و لوله مشکلی و .. است.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 453247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =