هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیارد تومانی صنعت پتروشیمی در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی

مشاور اجتماعی مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی کشور در سال ۹۹ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربانی امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در گردهمایی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در حاشیه نمایشگاه ایران‌پلاست برگزار شد با ارائه گزارشی از روند تدوین سند مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: هم‌اکنون مسئولیت‌های اجتماعی به یکی از مسائل اصلی بنگاه‌های اقتصادی ایران و جهان تبدیل شده است، امیدواریم تصمیم‌های مطلوبی در آینده در شورای عالی مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی گرفته شود.

وی به افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران تا پایان برنامه هشتم توسعه اشاره کرد و افزود: همزمان با توسعه زنجیره ارزش باید محیط‌هایی که این صنایع در آن قرار است توسعه یابند و بیش از پیش آباد شوند.

مشاور اجتماعی مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مفهموم مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق عملیاتی پتروشیمی را به کمک همکارانمان در شورای عالی مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی بازتعریف کنیم.

ربانی تصریح کرد: بر خلاف گذشته که هدف از مسئولیت‌های اجتماعی سرانجام توزیع بسته‌های حمایتی و ساخت مدرسه بود، قصد داریم با توانمندسازی جوامع محلی صنایع پتروشیمی در همه زمینه‌ها به شکوفایی آنها کمک شایانی کنیم.

وی با تأکید براینکه شورای عالی مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی در حال انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌هایی همچون کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر بخش‌های کشور است، گفت: باید محرویت در جامعه زیر پوشش این سازمان‌ها در مناطقی که میزبان صنعت پتروشیمی هستند، به حداقل برسد.

مشاور اجتماعی مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سند استراتژی مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی در قالب ۱۸ هدف راهبردی و ۴۸ شاخص قابل هدف‌گذاری تدوین شده است. این برای نخستین بار است که سند راهبرد در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی به‌صورت مکتوب در نظام جمهوری اسلامی تدوین می‌شود.

کد خبر 453243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =