ضرورت تنوع محصولات در پتروشیمی خوزستان

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی خوزستان را نمونه‌ یک مجتمع موفق در بخش پایین‌دست دانست و خواستار تنوع محصولات و توسعه بیشتر این پتروشیمی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسگری در نخستین بازدید خود از مجتمع‌ها و طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سفری دو روزه به ماهشهر سفر کرد.

رضا صالح‌احمدی، مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در بازدید علی‌عسگری از پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه این مجتمع به‌عنوان تنها تولیدکننده رزین‌اپوکسی و پلی‌کربنات در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این مجتمع امروز در حالی گریدهای مختلفی تولید می‌کند که تا پیش از سال ۹۷ فقط یک گرید پلی‌کربنات تولید می‌کرد و شرکتی زیانده بود.

وی از تولید گرید جدید این پتروشیمی در صنایع غذایی و همچنین پزشکی خبر داد و گفت: به‌زودی گریدی که در تولید فیلترهای دیالیز و همچنین لوازم خانگی در صنعت غذایی استفاده می‌شود، با اخذ مجوزهای لازم رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه واحد پژوهش این پتروشیمی به طور مرتب در حال تولید گریدهای جدید است، افزود: بسیاری از موفقیت‌های کسب شده این شرکت ناشی از سرمایه‌گذاری بروی نیروی انسانی است و نتیجه آن تنوع در محصول و رسیدن به نقطه‌ای است که در سال ۱۳۹۹، این پتروشیمی ۳۰۰ میلیارد تومان سود داشت و در پایان سال ۱۴۰۰ این شرکت زیان انباشته نخواهد داشت.

عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با تحسین اقدام‌های انجام شده در پتروشیمی خوزستان، از همه دست‌اندرکاران تولید گریدهای جدید قدردانی کرد.

وی، پتروشیمی خوزستان را نمونه‌ای از یک مجتمع موفق در بخش پایین‌دست دانست و خواستار تنوع محصول بیشتر، تولید گرید رنگ‌ دریایی و توسعه پتروشیمی خوزستان با ایجاد پایین دستی‌های دیگر و همچنین ارائه طرح برای تولید خوراک این پتروشیمی در داخل کشور شد.

کد خبر 453256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =