محموله‌های ال‌ان‌جی ژاپن به اروپا می‌رود

وزیر صنعت ژاپن از ارسال تعدادی محموله‌ ال‌ان‌جی به اروپا در بحبوحه تنش‌های روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو/لندن، کویچی هاگیودا اعلام کرد که پس از درخواست ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، ژاپن شماری از محموله‌های گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را راهی اروپا می‌کند، گامی که توکیو را با غرب همسو می‌کند، زیرا تنش‌ها با روسیه افزایش می‌یابد.

حضور نیروهای نظامی روس در مرز اوکراین و تشدید تنش‌ها بین مسکو و غرب، نگرانی‌ها درباره قطع احتمالی عرضه گاز از روسیه، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده گاز قاره اروپا، را افزایش داده است.

وزیر صنعت ژاپن به خبرنگاران گفت: انتظار می‌رود در ماه آینده میلادی محموله‌های ال‌ان‌جی بیشتر راهی اروپا شوند.

هاگیودا پس از دیدار جداگانه با سفیران آمریکا و اتحادیه اروپا در ژاپن گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم به درخواست‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای ارسال ال‌ان‌جی به قاره سبز، جایی که عرضه گاز محدود است، پاسخ دهیم.

وی افزود: زمانی که مشخص شود تقاضای داخلی ژاپن به‌طور کامل برآورده شده و تولید برق پایدار است، مازاد عرضه محموله‌های ال‌ان‌جی به اروپا ارسال می‌شوند.

یک مقام وزارت صنعت گفت: بعضی از محموله‌های ال‌ان‌جی ارسال شده ازسوی شرکت‌های ژاپنی در ماه فوریه به اروپا می‌رسند و محموله‌های بیشتری از جمله محموله‌هایی که بنا به درخواست دولت ژاپن به اروپا منتقل می‌شوند، در ماه مارس به اروپا خواهند رسید.

 وی بدون اشاره به حجم و تعداد محموله‌هایی که راهی اروپا می‌شوند، گفت: حجم تحویل در ماه مارس بیشتر از ماه فوریه خواهد بود.

دولت از شرکت‌های ژاپنی با عرضه انعطاف‌پذیر ال‌ان‌جی که قرارداد بلندمدتی ندارند، خواسته است تا آنجا که می‌توانند محموله‌های ال‌ان‌جی به اروپا منتقل کنند، این حرکت نادر ژاپن بر قصد این کشور برای نشان دادن همسویی با غرب تأکید دارد.

هاگیودا گفت: در زمینه تحولات بین‌المللی درباره اوکراین، ما باید با کشورهای گروه هفت (G7) به‌ویژه با کشورهای دوست که با ما ارزش‌های مشترک دارند همکاری کنیم.

وی افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا از جمله کشورهایی بودند که پس از زلزله مرگبار و سونامی سال ۲۰۱۱ که سبب آسیب به نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما شد، به‌سرعت به ژاپن در تأمین ال‌ان‌جی کمک کردند و توکیو مجبور شد واردات این سوخت را به‌عنوان جایگزینی برای انرژی هسته‌ای افزایش دهد.

با این حال، با توجه به سطح بالای تقاضای داخلی ژاپن، سهم این کشور آسیایی برای کمک به بحران احتمالی گاز اروپا محدود خواهد بود.

کد خبر 453325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =