همکاری سازندگان کالاهای نفتی با وزارت نفت روان‌تر شده است

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم همکاری با وزارت نفت روان‌تر شده است و شخص وزیر نفت نیز بر حمایت از ساخت داخل تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، احسان ثقفی امروز (دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در نشست خبری به همکاری مناسب دولت با سازندگان داخلی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم تعامل با وزارت نفت روان‌تر شده است، چندی پیش نیز دیداری با جواد اوجی، وزیر نفت داشتیم که وی بر حمایت از ساخت داخل تأکید داشت.

وی با بیان اینکه سیاست کلان وزارت نفت در دولت سیزدهم استفاده از تجهیزات ساخت داخل است که قانونی شده است، افزود: این دولت همچنین حمایت‌های بیشتری برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی داشته که امیدواریم اثر این حمایت‌ها از سال ۱۴۰۱ مشاهده شود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) به موضوع اثر تحریم در فعالیت سازندگان داخلی اشاره و اظهار کرد: تحریم زنجیره ایران با جهان را قطع،‌ یا ضعیف کرده است، این زنجیره دوباره باید برقرار شود، معتقدم در صورت اجرایی شدن برجام انتقال فناوری باید انجام شود، اما نباید با واردات، سازندگان داخلی را فراموش کرد.

ثقفی تصریح کرد: محصولات تولیدی در صنعت نفت امروز به سطحی از استاندارد رسیده که جوابگوی نیاز داخلی است و اگر بخواهد صادرات را سرلوحه کار خود قرار دهد باید استانداردها را تقویت کند.

وی به تأثیر حذف ارز ترجیحی برای سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز گفت: این موضوع بر قیمت تمام‌شده اثرگذار است، اما چندقیمتی بودن ارز هم فسادآور است، درباره زمان اجرای حذف ترجیحی باید مطالعه بیشتری انجام شود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به نشست اعضای انجمن استصنا با معاون علم و فناوری رئیس‌جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد کارگروه مشترکی ایجاد شود و انجمن نیز مشکلات را دسته‌بندی و به مسئولان ارائه کند و سپس پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

ثقفی به دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: ایشان از روند تصمیم‌گیری‌ها و اجرای قانون حمایت از ساخت داخل گله‌مند بودند و به‌طور مشخص به صنعت خودرو و لوازم خانگی اشاره کردند، همچنین به تدوین نقشه راهبردی صنعت نیز اشاره کردند و تأکید داشتند که حمایت‌ها باید هدفمند انجام شود.

کد خبر 453428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =