۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
  • کد خبر: 453908
پوتین: عرضه گاز روسیه پایدار است

رئیس‌جمهوری روسیه با پدیدار شدن تحریم‌های این کشور اعلام کرد که مسکو به عرضه بی‌وقفه گاز متعهد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) - پس از توقف روند صدور گواهینامه خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ به‌دلیل استقرار نیروهای مسکو در دو منطقه جداشده شرق اوکراین - اعلام کرد که روسیه به عرضه بی‌وقفه گاز طبیعی به بازارهای جهانی ادامه خواهد داد.

وی روز دوشنبه (دوم اسفندماه) جدایی و استقلال دو منطقه دونتسکا و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و سپس نیروهای خود را در این منطقه‌ها مستقر کرد. با این وجود رئیس جمهوری روسیه برنامه حمله به اوکراین را رد کرد. این اقدام پوتین سبب مذاکره ایالات متحده و اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های احتمالی مسکو شد.

پوتین روز سه‌شنبه در یاداشتی در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز قطر اظهار کرد: روسیه قصد دارد به عرضه بی‌وقفه (گاز) از جمله گاز طبیعی مایع شده به بازارهای جهانی، بهبود زیرساخت‌های مرتبط و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش گاز ادامه دهد.

اروپا حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند و در انتظار صدور گواهینامه فعالیت خط لوله نورد استریم-۲ است که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کند.

آلمان، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گاز روسیه و تا همین اواخر یکی از شریکان کلیدی انرژی روسیه در اروپا، روز سه‌شنبه روند صدور گواهی خط لوله نورد استریم-۲ را در واکنش به اقدام روسیه در شرق اوکراین متوقف کرد.

کد خبر 453908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =