۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
  • کد خبر: 453963
آمریکا بخش انرژی روسیه را تحریم نمی‌کند

خبرگزاری پولیتیکو پیش‌بینی کرد که تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه شامل بخش نفت و انرژی روسیه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری پولیتیکو روز پنجشنبه (پنجم اسفندماه) به نقل از برخی منابع گزارش داد که انتظار نمی‌رود تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه بخش انرژی را به شدت هدف قرار دهد، و روسنفت، غول نفتی روسیه به احتمال زیاد هدف تحریم‌های جدید نخواهد بود.

پولیتیکو گزارش داد که تمرکز تحریم‌ها بر مؤسسه‌های مالی خواهد بود.

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفندماه) با فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در چند شهر واقع در شرق و شمال شرق این کشور آغاز شد.

کرملین پیش از آغاز این حمله‌ها که کشورهای غربی طی دو روز گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در پی تهاجم روسیه به اوکراین، نشستی اضطراری در بروکسل برگزار کردند و بر سر تحریم‌هایی که برای تحمیل «عواقب گسترده و شدید» بر مسکو طراحی شده بود، توافق کردند.

آلمان هم پیش از آن و روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) در پی به رسمیت شناخته شدن جدایی دو منطقه یادشده، روند صدور مجوز خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ به ارزش ۱۱ میلیارد دلار را به‌دلیل اقدام‌های روسیه در اوکراین متوقف کرد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا نگران هستند که این خط لوله وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه را افزایش دهد و درآمد اوکراین از طریق ترانزیت یک خط لوله دیگر انتقال گاز روسیه به اروپا را متوقف کند.

اکنون با وجود تحریم‌ها و موانع پیش روی مسائل پرداخت‌های مالی اروپا به مسکو، صادرات نفت روسیه به اروپا ادامه دارد.

کد خبر 453963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =