۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
  • کد خبر: 454048
تلاش هند برای مقابله با افزایش قیمت نفت

هند برای مقابله با افزایش قیمت‌ها از آمادگی برای آزادسازی حجم بیشتری از ذخیره‌سازی ملی نفت خام این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت هند روز شنبه (هفتم اسفندماه) اعلام کرد که برای حمایت از تلاش‌های دیگر واردکنندگان بزرگ نفت برای کاهش قیمت‌های جهانی، آماده آزادسازی نفت خام مازاد این کشور از ذخیره‌سازی ملی خود است.

هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان است که ۸۵ درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

منابع صنعتی نیز اعلام کردند این کشور موافقت کرده است حداقل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از ۵ میلیون بشکه توافق‌شده در ماه نوامبر را به‌عنوان بخشی از تلاش‌های انجام‌شده برای آزادسازی هماهنگ از ذخیره‌سازی راهبردی نفت آزاد کند.

در بیانیه دولت هند آمده است: هند به حمایت از ابتکارها برای آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت به‌منظور کاهش نوسان‌های بازار و تعدیل افزایش قیمت نفت خام متعهد است.

دولت هند اعلام کرد: این کشور به‌دنبال تهاجم روسیه به اوکراین از نزدیک بازارهای جهانی انرژی را زیر نظر دارد و آماده انجام اقدام‌های مناسب برای اطمینان از عرضه مداوم با قیمت‌های پایدار است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ماه نوامبر اعلام کرده بود حدود ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را همراه با دیگر کشورهای مصرف‌کننده از جمله چین، هند و کره جنوبی برای مبارزه با افزایش هزینه سوخت آزاد خواهد کرد.

بایدن روز پنجشنبه (ششم اسفندماه) گفت که ایالات متحده با سایر کشورها برای آزادسازی هماهنگ نفت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت همکاری می‌کند زیرا قیمت‌ها پس از تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

کد خبر 454048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =