بیدبلند خلیج‌فارس تحقق آرزوی تاریخی جلوگیری از سوزاندن ثروت در مشعل‌هاست

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان نمونه موفق همکاری وزارت نفت با بخش خصوصی نام برد و گفت: بیدبلند خلیج فارس و جمع‌آوری گازهای مشعل، تحقق آرزوی تاریخی جلوگیری از سوزاندن ثروت ملت در مشعل‌هاست.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا از ماهشهر، عبدالعلی علی‌عسگری امروز (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: بیدبلند خلیج فارس، پروژه‌ای پرآوازه است و آنچه امروز افتتاح می‌شود، تأسیساتی مدرن و در تراز جهانی است.

وی افزود: با افتتاح تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس، زنجیره ارزش بیدبلند خلیج فارس تکمیل و ظرفیت صادراتی سالانه ۲ میلیون تن برای محصولات پروپان، بوتان و پنتان پلاس ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به سهامداری میلیون‌ها نفر در هلدینگ خلیج فارس از طریق سهام عدالت، اظهار کرد: این هلدینگ و تأسیساتی که امروز افتتاح می‌شود، متعلق به میلیون‌ها نفر است؛ دیروز بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت پرداخت کردیم و سود چنین پروژه‌های مهمی به‌طور حتم به جیب مردم خواهد رفت و افتخار می‌کنیم که خادم مردم هستیم.

تعامل بخش خصوصی با وزارت نفت

علی‌عسگری تصریح کرد: بیدبلند خلیج فارس و پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل، نمونه موفقی از همکاری و تعامل بخش خصوصی و وزارت نفت است و می‌تواند به الگویی برای توسعه همکاری بخش خصوصی با وزارت نفت برای توسعه کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری اسکله صادراتی بیدبلند خلیج فارس به نام «شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» افزود: در این اسکله، کشتی‌هایی تا ۱۰۰ هزار تن می‌توانند پهلو بگیرند.

تبدیل گازهای مشعل به ثروت

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: جمع‌آوری گازهای مشعل و جلوگیری از سوختن ثروت ملی آرزویی دیرینه در کشور بود و مقام معظم رهبری تأکید داشتند گازهایی که در مشعل‌ها می‌سوزد باید به ثروت تبدیل شوند. بیدبلند خلیج فارس و طرح جمع‌آوری گازهای مشعل، پاسخ به دغدغه رهبر انقلاب، تحقق آرزوی تاریخی ملت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.

علی‌عسگری با اشاره به سوختن حدود ۴۸۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه با نفت در مشعل‌ها اظهار کرد: امیدواریم پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در این دولت به اتمام برسد و در این دولت خاموش شدن آخرین مشعل را جشن بگیریم.

وی با اشاره به ارزش یک میلیارد یورویی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل گفت: امروز قرارداد ۴۷۰ میلیون یورویی از این پروژه امضا می‌شود و امیدواریم با تنفس خوراک و استمهال تعهدات، این پروژه سرعت گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس یادآور شد: همه این فعالیت‌ها برای جنگ اقتصادی صورت گرفته و می‌گیرد و امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم گام‌های بلندی برای توسعه کشور، رفاه مردم و بلندآوازه‌تر کردن انقلاب اسلامی برداریم.

کد خبر 454218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =