جمع‌آوری گازهای مشعل به‌معنای تولید ثروت برای کشور است

استاندار خوزستان گازهای همراه نفت را برای محیط زیست خطرناک دانست و گفت: با جمع‌آوری گازهای مشعل می‌توان برای کشور تولید ثروت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، صادق خلیلیان امروز (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: خوشبختانه استان خوزستان با ظرفیت‌های بزرگی که در بخش‌های نفت و گاز، کشتیرانی، راه‌آهن و... دارد یک استان پرظرفیت و بی‌نظیر است، اما مشکلاتی هم دارد که امیدواریم با رویکرد دولت سیزدهم برطرف شوند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند و قرارداد آن منعقد می‌شود ارزش افزوده خوبی داشته که این ارزش افزوده می‌تواند تبدیل به ثروت می‌شود، تصریح کرد: گازهای همراه نفتی که می‌سوزد هم آلودگی دارد و هم برای محیط زیست خطرناک است، اما با جمع‌آوری گازهای مشعل آنها می‌توانند به محصولات گران‌قیمت تبدیل یا به سوخت صنایع مبدل شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت اعتبار مالی خوبی برای استان خوزستان در خصوص فعالیت‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی در نظر گرفته است، اظهار کرد: وزیر نفت (جواد اوجی) فرزند استان خوزستان است و زحماتی زیادی برای استان کشیده است. منابعی برای مسئولیت‌های اجتماعی به این استان اختصاص یافته است که امیدواریم این اقدام‌ها به توسعه استان خوزستان منجر شود.

کد خبر 454220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =