بررسی چالش‌های محیط زیستی منطقه عملیاتی خارک/ ضرورت برداشتن گام‌های مؤثر برای حفظ محیط‌ زیست

چالش‌های محیط زیستی منطقه عملیاتی خارک با حضور مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سید محمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک در این نشست با اشاره به موقعیت جزیره خارک اظهار کرد: بیشترین صادرات نفت ایران از این جزیره انجام می‌شود و جزیره خارک، الگویی کوچک از صنعت نفت ایران است که زنجیره‌ای از حفاری تا صدور و توزیع نفت در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه با این تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌هایی که در این جزیره وجود دارد، نگاه به مقوله محیط زیست اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، افزود: امیدواریم با حمایتی که از طرف سازمان‌های مربوطه انجام گیرد صنعت نفت به ویژه در جزیره خارک مورد حمایت قرار گیرد تا تأسیسات و زیر ساخت‌های حیاتی نوسازی و از حالت فرسودگی خارج شوند.

ضرورت برداشتن گام‌های موثر برای حفظ محیط زیست در جزیره خارک

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در cldki محیط زیست هم در این نشست اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ۱۵ بند به سران سه قوه ابلاغ شده که چند بند از این سیاست‌ها مربوط به وزارت نفت است.

وی با اشاره به اینکه جزیره خارک با ۳۲ کیلومتر مربع مساحت در خلیج فارس به لحاظ دارا بودن اکوسیستم‌های باارزش از جمله آبسنگ‌های مرجانی بی‌نظیر است، تصریح کرد: از سویی این جزیره کوچک محل استقرار شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت‌های پایانه‌های نفتی ایران، پتروشیمی، فلات قاره و شرکت ملی نفتکش است که خدمات شایان توجهی را به اقتصاد مملکت ارائه می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد با عزم مدیریتی که در اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های مستقر در منطقه عملیاتی خارک وجود دارد گام‌های مؤثری در حوزه محیط زیست برداشته شود.

لزوم اختصاص اعتبار به‌منظور بازسازی و نوسازی تجهیزات و تأسیسات خارک

عباس رزمی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست اظهار کرد:  هدف از این بازدید بررسی چالش‌های زیست محیطی منطقه عملیاتی خارک، کمبودها و مشکلات شرکت‌های نفتی در پیشگیری و مقابله با چالش‌های مذکور، همچنین ارائه راهکارهای کوتاه و بلندمدت به‌منظور مقابله و رفع مشکلات موجود است.

وی تأکید کرد: اختصاص اعتبار به‌منظور بازسازی و نوسازی تجهیزات و تأسیسات با هدف مقابله با آلودگی‌های نفتی و حفظ محیط زیست با مساعدت سازمان‌های نظارتی با توجه به اهمیت و حساسیت موجود ضروری است.

کد خبر 454251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =