۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
  • کد خبر: 454279
نفت اورال روسیه به حراج گذاشته شد

شل، بزرگ‌ترین شرکت نفتی اروپا، نفت خام اورال روسیه را به قیمت ۲۸ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه پایین‌تر از قیمت نفت خام برنت خرید.

به‌ گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت شل، بزرگ‌ترین شرکت نفت اروپا، یک محموله از نفت خام اورال روسیه را با تخفیفی بی‌سابقه خرید، این مسئله بیانگر این است که شل قصد دارد با وجود حمله روسیه به اوکراین همچنان از مسکو نفت وارد کند.

شرکت شل، نفت خام روسیه را ۲۸ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه پایین‌تر از قیمت نفت خام برنت خریداری کرده ‌است.

به گفته منابع، این شرکت همچنان به خرید نفت و گاز از روسیه ادامه خواهد داد و در حال مذاکره با دولت برای تبعیت از هرگونه تغییر در قوانین است.

شل اعلام کرد که برای تحویل سوخت به مشتریانش، به خرید نفت و گاز روسیه ادامه می‌دهد و در صورت دسترسی به نفت خام جایگزین، خرید این نوع نفت را کاهش خواهد داد.

دولت‌ها نفت و گاز روسیه را از ترس افزایش بیشتر قیمت نفت تحریم نکرده‌اند، خرید نفت روسیه توسط شرکت شل که یکی از بزرگ‌ترین معامله‌گران نفت جهان است، نشان داد دیگر شرکت‌هایی که به نفت اورال وابسته‌اند هم می‌توانند همچنان خریدار این نوع نفت باشند.

این تجارت نخستین معامله انجام‌شده توسط اس‌پی‌گلوبال‌پلتس از زمان حمله روسیه به اوکراین بوده‌ است، با وجود اینکه روسیه باید نفت خود را با تخفیف قابل‌توجهی ارائه دهد، این اقدام نشان داد روسیه همچنان می‌تواند خریدارانی برای نفت خام اورال خود داشته باشد.

کد خبر 454279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =