۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر: 454412
عرضه نفت لیبی کاهش یافت

تشدید بحران‌های سیاسی سبب کاهش تولید نفت لیبی شده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تولید نفت لیبی به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، زیرا بحران سیاسی در این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) - هم‌زمان با افزایش قیمت‌ها در پی حمله روسیه به اوکراین - عمیق‌تر شده است.

محمد عون، وزیر نفت لیبی در پاسخ به پرسش بلومبرگ گفت که تولید نفت این کشور به ۹۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که عرضه نفت لیبی در روز چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.

شرکت ملی نفت لیبی که تحت کنترل دولت است، روز یکشنبه (۱۴ اسفندماه) پس از اینکه شبه‌نظامیان میدان شراره، بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور و میدان الفیل را تعطیل کردند، ارسال محموله‌ها از پایانه‌های زاویه و ملیتا را متوقف کرد. این میدان‌ها نفت دو پایانه غربی را تأمین می‌کنند که در شرایط اضطراری قرار گرفته‌اند. بر اساس قراردادها این شرایط اجازه تعلیق صادرات را می‌دهد.

این کاهش عرضه سبب تشدید مشکلات عرضه اوپک می‌شود. واردکنندگان بزرگ، از جمله ایالات متحده و ژاپن از اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) خواسته‌اند تولید خود را به‌سرعت افزایش دهند تا به کاهش قیمت سوخت کمک کنند.

این در حالی است که قیمت نفت خام در پی حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است و امروز به مرز ۱۳۰ دلار برای هر بشکه رسید.

کد خبر 454412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =