۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • کد خبر: 454530
بایدن واردات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام ممنوعیت واردات نفت روسیه به آمریکا، هشدار داد که قیمت بنزین در آمریکا بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، جو بایدن روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) در تلافی تهاجم روسیه به اوکراین، واردات نفت و انرژی از روسیه را ممنوع کرد و با تأکید بر حمایت هر دو حزب آمریکا از این اقدام اعلام کرد که این تصمیم قیمت‌های انرژی آمریکا را افزایش می‌دهد.

قیمت نفت با انتشار این خبر افزایش یافت و قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۳ دقیقه امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) با ۲ دلار و ۱۷ سنت افزایش به ۱۳۰ دلار و ۱۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا هم با یک دلار و ۵۷ سنت افزایش به ۱۲۵ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه رسید.

بایدن برای منزوی کردن اقتصاد روسیه و پوتین، با متحدان خود در اروپا که بسیار بیشتر به نفت روسیه وابسته هستند، مذاکره کرده است. بریتانیا اندکی پیش از گفته‌های بایدن اعلام کرد که واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌تدریج متوقف خواهد کرد.

بایدن تصریح کرد که تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده و متحدانش پیش از این هم  سبب در هم ریختن اقتصاد روسیه شد.

وی گفت: اقدام‌های اخیر این کشور با مشورت متحدان و شرکای آمریکا در سراسر جهان انجام شده است.

روسیه روزانه ۴ تا ۵ میلیون بشکه نفت خام و حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد فوت‌مکعب گاز طبیعی صادر می‌کند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، ایالات متحده سال ۲۰۲۱ به‌طور میانگین ماهانه بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام و فرآورده‌های پالایشی از روسیه وارد کرده است که حدود ۸ درصد از واردات سوخت مایع آمریکا را تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود این ممنوعیت سبب افزایش بیشتر قیمت بنزین شود. ایالات متحده همچنین مقدار ناچیزی زغال‌سنگ از روسیه وارد می‌کند.

بایدن پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در نتیجه «جنگ پوتین» بیشتر افزایش خواهد یافت، اما متعهد شد همه تلاش خود را برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر مردم آمریکا انجام دهد.

کد خبر 454530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =