۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 454534
تفاهم‌نامه تأسیس خانه گاز ایران امضا شد

آیین گشایش و امضای تفاهم‌نامه تأسیس خانه گاز ایران با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و محمدصادق جوکار، سرپرست مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، ایده ایجاد خانه گاز (GasHouse) در مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی توسط مجید چگنی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در دی ماه ۱۴۰۰ مطرح شد. در ادامه با هدف محقق کردن این ایده پس از مطالعات کارشناسی و فراهم کردن زمینه و زیرساخت‌های لازم، خانه گاز امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) گشایش یافت.

مأموریت این مرکز، مسئله‌یابی، پایش و تحلیل منظم و مستمر چالش‌ها و مسائل حوزه گاز در سطح ملی و بین‌المللی، ارائه برنامه‌های اقدام (راه‌حل و راهکار) و تدوین توصیه‌های سیاسی و گزارش‌های مسئله‌محور با هدف تصمیم‌سازی مؤثر و ایجاد زمینه مناسب برای تصمیم‌گیری به‌موقع، صحیع و آگاهانه نظام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزان راهبردی شرکت ملی گاز ایران، مأموریت اصلی آن است.

اهداف تأسیس خانه گاز شامل پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی، شناسایی و به‌کارگیری راهکارهای جدید و کارآمد، توسعه همکاری‌های مشترک و تقویت ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه و تبادل تجربیات علمی، ارائه مشاوره‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی و بهبود فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌شود.

در خانه گاز همکاری نظام‌یافته میان مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و شرکت ملی گاز ایران برای انجام مطالعات راهبردی شرکت ملی گاز ایران در قالب پنج محور کلی شامل تحلیل بازار و تجارت گاز طبیعی و فرآورده‌های گازی، آینده‌پژوهی و الگوسازی عرضه و تقاضای گاز طبیعی و فرآورده‌های گازی، بهینه‌سازی و فرهنگ‌سازی مصرف گاز، حکمرانی، توسعه و نوآوری در کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران و توسعه مدیریت، سرمایه انسانی، بهره‌وری و مسئولیت‌های اجتماعی است.

کد خبر 454534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =