اجرای طرح پتروپالایشی در بندرعباس، هرمزگان را به قطب پالایش کشور تبدیل می‌کند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن قدردانی از وزیر نفت بابت وعده اجرای طرح ساخت پتروپالایشگاهی با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در بندرعباس گفت: با احداث این پالایشگاه استان هرمزگان به قطب پالایشگاهی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مرادی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی (پژوهشگاه صنعت نفت) در شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: مجلس شورای اسلامی هر حمایتی برای انجام و اجرای این طرح‌ها بتواند انجام خواهد داد.

وی به ظرفیت‌های این طرح اشاره کرد و افزود: حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های اساسی طرح تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره است، امروز برای ایجاد اشتغال همه قوا و مسئولان کشور باید پای کار باشند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آقای اوجی بابت در نظر گرفتن طرح ساخت پتروپالایشگاهی با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ در بندرعباس، تشکر می‌کنم و این طرح از طریق مجمع نمایندگان استان هرمزگان و اعضای کمیسیون انرژی پیگیری و با این کار  استان هرمزگان به قطب پالایشی کشور بدل می‌شود.

مرادی با بیان اینکه کار پالایشگاه و پتروشیمی با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارد، اظهار کرد: معتقدم اگر در این دو بخش یک مالکیت یا یک مدیریت اتفاق بیفتد سرعت کار بالا خواهد رفت.

کد خبر 454752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =