ایران را در توسعه ذخیره‌سازی به جایگاه شایسته‌ای می‌رسانیم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تبیین مهمترین اقدام‌های این شرکت در پنج ماه گذشته گفت: ایران را در زمینه توسعه ذخیره‌سازی، به جایگاه شایسته‌ای می‌رسانیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی «چالش‌ها و چشم‌اندازها» ضمن قدردانی از کارکنان این شرکت در دستیابی به اهداف شرکت در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: از مهمترین تلاش‌های شرکت در پنج ماه اخیر کاهش تعداد قراردادهای مشاوره، تعیین فرصت سه‌ماهه برای رسیدگی به تأخیرهای قراردادها، برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبار و حذف فرآیند کالای امانی بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر در سطح وزارت نفت مطرح است، گفت: تلاش شد با تعمیق ارتباطات و تبادل تجربه‌ها با شرکت‌های هم‌تراز، گام‌های بلندی در روند رو به رشد شرکت برداشته شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به مأموریت کلان این شرکت در مدیریت پروژه‌های توسعه‌ای صنعت گاز، انبارداری را مسئولیتی خارج از دایره فعالیت‌های شرکت توصیف کرد و گفت: با توجه به  ماهیت قراردادهای EPC و واگذاری فرآیند تهیه و تأمین کالا به پیمانکار، منطق مدیریت ایجاب می‌کند که برای نگهداری و انبارش تجهیزات و اقلام پروژه‌ها از ظرفیت شرکت‌های سازنده استفاده شود چه آنکه امروز  شرکت‌های OTC و مپنا، ملزومات طرح تأسیسات تقویت فشار گاز را در انبارهای خود نگهداری می‌کنند.

نوشادی با  تشریح اقدام‌های انجام شده برای شتاب‌بخشی به توسعه مخازن ذخیره‌سازی گاز طبیعی در گستره کشور، یادآور شد: برنامه‌های بزرگی برای تحقق اهداف ذخیره‌سازی در دست تدوین است و  پس از  دریافت مصوبه‌های لازم که در همکاری با سطوح بالای تصمیم‌گیری انجام شد اکنون مصصم هستیم کشور را به رتبه‌ای شایسته در این زمینه راهبردی برسانیم.

به قلمروهای نوین فناوری قدم خواهیم گذاشت

وی با اشاره به ورود شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عرصه بالادستی گفت: همگام با  توسعه مخازن هیدروکربوری، به قلمروهای نوین فناوری قدم خواهیم گذاشت که حتی در شرکت نفت نیز کمتر تجربه شده و رسیدن به این حد از پیشرفت برای صنعت گاز به مثابه تعبیر یک رویا است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره تنفیذ میدان شوریجه – دی، طی مراحل مناقصه برای میدان‌های  سراجه، بانکول و مختار و  همچنین تبادل اطلاعات و دانش با شرکت ملی نفت برای توسعه دیگر میدان‌ها گفت: در مجموع ۱۴ مخزن برای انجام عملیات ذخیره‌سازی گاز طبیعی در نظر گرفته شده که رکوردی بی‌نظیر است و در کنار احداث همزمان ۱۲ تأسیسات تقویت فشار  گاز از افتخارهای صنعت گاز کشور به شمار می‌آید.

نوشادی درباره اجرای پروژه‌های بازیابی انرژی  توضیح داد:  اکنون ۸۶ تأسیسات تقویت فشار گاز با سیکل ساده در کشور  موجود است که ما با تبدیل آنها به سیکل ترکیبی درصددیم انرژی‌ در حد نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد کنیم که مزیت این روش استفاده نکردن از سوخت است.

شناسـایی فرصـت‌های سرمایه‌گذاری در کشـورهای همسایـه، آمریکـای جنـوبی و اروپـا

وی زمینه‌سازی برای صدور خدمات فنی، مهندسی و کالا را دیگر اقدام مهم شرکت در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: اکنون سه گروه مستقل به صورت تخصصی، شناسایی فرصت‌ها و مقاصد مناسب همکاری را در  حوزه کشورهای همسایه، اروپا و آمریکای جنوبی به‌عهده دارند و با اخذ مصوبه شرکت ملی گاز ایران و استقبال تصمیم‌گیران از این ایده، امیدواریم در موضوعی که پیچیدگی‌های بسیاری دارد، موفقیتی جدید را برای شرکت رقم بزنیم.

کد خبر 454817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =