تکمیل عملیات حفاری یک حلقه چاه در پروژه میدان نفتی اهواز ۱ و ۴

مدیر پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در طرح توسعه ۲۸ مخزن، از پایان عملیات حفاری یک حلقه چاه دیگر در پروژه میدان نفتی اهواز ۱ و ۴ با کاربست دستگاه حفاری ۳۸ فتح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا مهدی‌پور در این باره گفت: این پروژه از جمله بسته‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب است که مجری آن شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) و حفاری و تکمیل چاه‌های آن به‌عهده شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود: ابتدای امسال چاه ۱۷۲ اهواز و هم‌اکنون نیز عملیات حفاری چاه ۵۲۳ اهواز با به‌کارگیری این دکل پایان یافت و مقدمات جابه‌جایی دستگاه حفاری ۳۸ فتح به موقعیت جدید در حال انجام است، در همین ارتباط دستگاه حفاری ۳۴ فتح نیز روی چاه ۵۲۵ مستقر و در حال آماده‌سازی برای شروع عملیات حفاری است.

مدیر پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در طرح توسعه ۲۸ مخزن تصریح کرد: در چارچوب همکاری با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم، در روزهای اخیر دستگاه حفاری ۳۲ فتح  عملیات حفاری چاه توسعه‌ای  را در میدان نفتی سولابدر آغاز کرد.

مهدی‌پور اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های مربوط به طرح توسعه ۲۸ مخزن می‌توان به حفاری و تعمیر چاه‌های میدان‌های مارون ۶ و لالی، مارون ۲ و ۵، اهواز ۲ و ۳ و ۵ با مشارکت شرکت‌های پتروگوهر فراساحل کیش، نفت و گاز پتروسینا آریا و مؤسسه دریاساحل از زیر مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، همچنین پروژه حفاری توسعه میدان نفتی سیاهمکان با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی اشاره کرد که به‌وسیله هفت دکل حفاری شامل ۹۳، ۹۱، ۸۱، ۶۸، ۶۵، ۵۶ و ۴۰ فتح در حال اجراست.

کد خبر 454847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =