نگاه ویژه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به مناطق عملیاتی و محروم

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به نگاه ویژه این سازمان به مناطق عملیاتی و محروم گفت: بنده و همکاران تهران ضمن دادن اختیارات گسترده به مدیران عملیاتی خود، به‌صورت مداوم از مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت در سراسر کشور بازدیدهای منظمی انجام می‌دهیم.

سید مهدی هاشمی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون نگاه ما در بخش بهداشت و درمان به حوزه‌های عملیاتی معطوف است به خبرنگار شانا گفت: ما به‌عنوان پشتیبان کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنها همه تلاش خود را برای تضمین سلامتی این عزیزان به‌کار بسته‌ایم، در این زمینه بنده و همکاران تهران ضمن دادن اختیارات گسترده به مدیران عملیاتی خود، به‌صورت مدام از مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت در سراسر کشور بازدیدهای منظمی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های شورای مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت کشور به‌صورت هفتگی به‌صورت آنلاین گفت: برگزاری این نشست‌ها با توجه به حل مشکلات و چالش‌های مدیران عملیاتی سبب ایجاد رضایت‌مندی عمومی در سطح سازمان با محوریت عملیاتی بودن ساختار و ساختار مبتنی بر حوزه عملیات درمان تا حوزه ستادی به‌منظور مدیریت هزینه و تمرکز بر ارائه خدمات سلامت‌محور تا ستادمحور شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: نگاه ویژه این سازمان هم‌اکنون مبتنی بر کشف، بررسی و پیگیری امور بیماران است و در این زمینه همکاران من برای ارائه خدمات بهتر و عملیاتی‌تر ضمن ارتباط با خانواده‌های کارکنان صنعت نفت با ارائه خدمات از وقوع بیماری پیشگیری می‌کنند.

ویزیت آنلاین در قطب گازی ایران

هاشمی با یادآوری سپری کردن موج‌های نخست تا ششم بیماری کرونا و مشکلات ناشی از این بیماری برای کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت و کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنها، گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، تصمیم گرفتیم از نرم‌افزارهای ویژه برای ویزیت بیماران همچون نرم‌افزار «پتروویزیت» استفاده کنیم. این نرم‌افزار هم‌اکنون در قطب گازی ایران (عسلویه) در حال اجرا است.

وی نرم‌افزار «نو کرونا» را یکی دیگر از نرم‌افزارهای به‌کارگرفته‌شده در دوران همه‌گیری کرونا به‌منظور ارائه خدمات به کارکنان صنعت نفت اعلام کرد و گفت: همکاران من از راه دور به مسائل و مشکلات بیماران کرونایی صنعت نفت می‌پرداختند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه این سازمان نگاه ویژه‌ای به حوزه اچ‌اس‌ئی دارد، گفت: ما با تشکیل شورای تخصصی اچ‌اس‌ئی در سازمان خود و استفاده از افکار همکارانمان در حوزه اچ‌اس‌ئی تلاش کرده‌ایم خدمات مشترک و مؤثرتری را به‌منظور سلامت کارکنان انجام دهیم این موضوع به‌ویژه در انجام واکسیناسیون علیه کرونا نمود یافت که قویاً همکاری مؤثر منجر به نتیجه عالی در ارائه خدمت شد.

اولویت ما تقویت سلامت جسمی و روحی خانواده‌های صنعت نفت

هاشمی تقویت سلامت جسمی و روحی خانواده‌های صنعت نفت در همه مناطق عملیاتی را از دیگر اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش روند بازنشستگی در صنعت نفت و حساسیت بیشتر این قشر نسبت به بیماری‌ها تلاش کردیم با همکاری استادان دانشگاه اصفهان و همکاران درون‌سازمانی با گرایش طب سالمندی اقدام به تهیه دستورالعمل طب سالمندان با مقیاس استانداردهای علمی و به‌روز دنیا کنیم تا پس از انجام آن در منطقه عملیاتی اصفهان به‌صورت پایلوت آن را به کل مناطق تعمیم دهیم.

وی با تأکید بر پررنگ‌تر کردن اقدام‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تأمین مالی تمامی پروژه‌ها و طرح‌های سلامت در مناطق محروم مجاور تأسیسات نفتی و گازی کشور از سوی شرکت‌های زیرمجموعه چهار شرکت اصلی انجام می‌شود، از سویی در اجرای بهتر و مؤثرتر مسئولیت‌های اجتماعی، برگزاری اردوهای جهادی سلامت در مناطق عملیات صنعت نفت نظیر اهواز و گچساران و مسجدسلیمان و... نقش باارزشی در توجه به سلامت اقشار ضعیف داشته است و قصد داریم با همکاری شرکت‌های عملیاتی این کار را در سال ۱۴۰۱ نیز به‌صورت منظم ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صنعت با تأکید بر اینکه نگاه اقتصادی همواره بر فعالیت‌های این سازمان جاری و ساری نبوده، بلکه نگاه ما سلامت و اثربخش‌محور است، گفت: هم‌اکنون سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با شرکت‌های بیمه تکمیلی کارکنان پیمانکاری و قراردادی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است، از این رو این همکاران را می‌توانیم به‌راحتی پذیرش کنیم، در صورت افزایش هزینه‌های درمانی خارج از سقف بیمه تکمیلی، سازمان بهداشت و درمان در قالب سی‌اس‌آر به آنها کمک مالی می‌کند. انتظار داریم بخش فرانشیز کارکنان غیررسمی در بیمه‌های تکمیلی‌شان کم‌رنگ‌تر شود تا فشار کمتری به این همکاران وارد شود.

هاشمی گفت: همسو با افزایش بهره‌وری سلامت تلاش شده بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد در مناطق عملیاتی این سازمان انجام شود. از این پس مدیران بهداشت و درمان در مناطق مختلف کشور باید بر اساس آیتم‌های خاص و ایده‌آل‌هایی عمل کنند تا بتوانند بودجه موردنظر را دریافت کنند. در این زمینه از تجربیات همکاران خود در دانشکده علوم پزشکی تهران استفاده کرده‌ایم تا مدیریت هزینه در بهداشت و درمان صنعت نفت حساب‌شده باشد.

نگاه ویژه وزیر نفت به جایگاه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

وی گفت: اخیراً در نشست شورای معاونان گزارشی تفصیلی از فعالیت‌ بخش‌های مختلف ستادی، مناطق عملیاتی و دیگر مناطق سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ارائه شد و شاهد نگاه ویژه و مثبت وزیر نفت به جایگاه و اهمیت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و حمایت‌های مؤثر از تلاش‌های ارزشمند و خالصانه مجموعه تلاشگران این عرصه بودیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه از این پس به‌عنوان نماینده این سازمان در نشست‌های شورای معاونین به‌صورت ثابت حضور خواهم داشت، تصریح کرد: امیدوارم با حمایت‌های مؤثر مسئولان صنعت نفت بتوانیم برای حفظ و ارتقای سطح سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان در بخش‌های مختلف به‌ویژه در زمینه مقابله با ویروس کرونا اقدام‌های مؤثری انجام دهیم.

هاشمی مدیران صنعت نفت را خطاب قرار داد و گفت: ما از همه شما می‌خواهیم با راهکارها و پیشنهادهای خود ما را در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر یاری کنید. در زمینه بیماری کرونا و واکسیناسیون علیه کرونا و بررسی اختلال‌های شایع پساکرونا اقدام‌های خوبی در ماه‌های اخیر صورت گرفته است. برای نمونه، به‌تازگی با ایجاد شورای تخصصی سلامت روان در منطقه عملیاتی عسلویه اقدام‌های خوبی در زمینه اختلال‌های شایع پساکرونا در حال اجراست. انتظار می‌رود مدیران شرکت‌های عملیاتی و به‌ویژه اچ‌اس‌ئی همکاری مؤثری داشته باشند.

وی در مورد نحوه خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های آنها در صنعت نفت تأکید کرد: همواره حداکثر تلاش خود را در این زمینه داشته و داریم، به‌تازگی نیز دستورعمل جدیدی درباره جبران حداکثری هزینه خدمات درمانی در چارچوب مقررات و حمایت شرکت‌های تابع صنعت نفت تدوین شده که به‌زودی از طریق اداره تدوین و مقررات صنعت نفت منتشر خواهد شد.

استقبال بازنشستگان از مراکز درمانی صنعت نفت به‌رغم داشتن بیمه تکمیلی

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کارکنان بازنشسته صنعت نفت به‌رغم داشتن بیمه تکمیلی با سایر مراکز درمانی کشور، از خدمات زیرمجموعه سازمان بهداشت درمان صنعت نفت همچنان استفاده می‌کنند، گفت: تلاش کردیم با مراکز و مطب‌های پزشکی در مناطقی از کشور که سازمان مرکزی ندارد قرارداد منعقد کنیم تا کارکنان خدوم صنعت نفت کشور سرگردان نشوند.

هاشمی با اشاره به رایزنی با وزارت بهداشت و درمان کشور در خصوص استفاده از توان پزشکان متخصص برای درمان کارکنان صنعت نفت در مناطق محروم گفت: برای جذب پزشک متخصص در مناطق عملیاتی و دارای مراکز ملکی محدودیت داریم که انتظار می‌رود از ظرفیت وزارت بهداشت و درمان استفاده شود و اکنون درصدد رایزنی و همکاری بیشتر با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر کمک‌های مالی صنعت نفت در حوزه بهداشت درمان به کشور در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به‌صورت یکپارچه و با هماهنگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت انجام شود می‌تواند در همکاری این سازمان با وزارت بهداشت و درمان کشور تأثیرات عمیقی داشته باشد، گفت: به‌زودی در شورای معاونان وزارت نفت این موضوع را برای تأیید مطرح خواهیم کرد.

کد خبر 454916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =