اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌ هزار و ۳۶۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی در این باره گفت: از مقدار شبکه اجرا شده در سال ۱۴۰۰، ۲۱۳ کیلومتر مربوط به بخش شهری، هزار و ۸۰ کیلومتر مربوط به بخش روستایی و ۶۹ کیلومتر نیز برای بخش صنعتی است.

وی افزود: اهمیت این حجم از شبکه‌گذاری در آذربایجان غربی زمانی مهم و ارزشمند است که بیشتر روستاها و شهرهای باقیمانده استان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر قرار دارند و شبکه اجراشده و خطوط تغذیه در دل رودها و دره‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده اجرایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تعدادی از روستاها به شهر تبدیل شده‌اند، ادامه داد: با این تغییرات در تقسیمات کشوری ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به ۷۸ درصد و خانوار شهری به ۹۹.۶ درصد رسیده و تلاش و هدف کارکنان شرکت گاز استان تبدیل کردن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

شیخی اعلام کرد: بسیاری از روستاها، به‌ویژه روستاهای مرزی استان اکنون در دست عملیات گازرسانی قرار دارند که این موضوع نه‌تنها بر امنیت مرزی و رفاه مرزنشینان تأثیر می‌گذارد، بلکه از قاچاق سوخت نیز جلوگیری و به اقتصاد کشور کمک می‌کند، به همین دلیل است که دولت باید توجه ویژه‌ای به گازرسانی مناطق مرزی کشور داشته باشد.

کد خبر 454919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =