۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر: 454926
توقف پروژه‌های سینوپک چین در روسیه

شرکت دولتی سینوپک چین پروژه‌های خود در روسیه را متوقف کرد و پکن در برابر تحریم‌های غرب محتاطانه عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برخی منابع اعلام کردند که شرکت دولتی سینوپک چین به‌دلیل تشدید تحریم‌ها علیه روسیه در پی حمله نظامی مسکو به اوکراین، مذاکرات مربوط به سرمایه‌گذاری عمده در صنعت پتروشیمی و تجارت گاز روسیه را متوقف کرده است.

اقدام بزرگ‌ترین پالایشگر نفت آسیا برای متوقف کردن سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری خود در صنعت پتروشیمی و تجارت گاز روسیه در چین بیانگر این است که تحریم روسیه - مهم‌ترین شریک دیپلماتیک پکن – این کشور را هم تهدید می‌کند.

پکن به‌طور مکرر با تحریم‌های غرب علیه روسیه مخالفت و تأکید کرده است که مبادلات اقتصادی و تجاری عادی خود با روسیه را حفظ خواهد کرد، چین حاضر نشده است اقدام‌های روسیه در اوکراین را محکوم کند یا آن را تهاجم بنامد.

دولت چین در پشت صحنه نگران تحریم شرکت‌های این کشور است و از آنها خواسته در سرمایه‌گذاری‌هایشان در روسیه محتاطانه عمل کنند.

برخی منابع در این باره اظهار کردند: در یک ماه گذشته و از زمان با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، سینوپک، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت سینوک (CNOOC) - سه غول انرژی دولتی چین -  در حال ارزیابی تأثیر تحریم‌ها بر سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری خود در روسیه بوده‌اند.

کد خبر 454926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =