۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
  • کد خبر: 455048
گزیده‌های نفتی هفته

اخبار مربوط به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازی، نوید آغاز عملیات حفاری در میدان مشترک آرش، برگزاری بیست‌وهفتمین نشست اوپک‌پلاس و رسیدن ظرفیت تولید نفت خام ایران به پیش از تحریم‌ها را در گزیده‌های نفتی هفته بخوانید.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازی با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به همراه اعضای هیئت دولت در هفته‌ای که گذشت به استان خراسان رضوی سفر کردند که در جریان این سفر عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه آغاز شد و دو کارخانه در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گشایش یافت.

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سخنانی از تقویت امنیت انرژی منطقه شمال شرق کشور با بهره‌برداری از طرح ذخیره‌سازی گاز مخزن شوریجه D خبر داد و گفت:  یکی از اهداف اصلی این پروژه دستیابی به جایگاه شایسته در زمینه ذخیره‌سازی گاز طبیعی است و با توجه به اینکه ذخیره‌سازی از اساسی‌ترین اولویت‌های دولت به‌منظور تثبیت توزیع گاز در فصول مختلف به‌شمار می‌آید، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با به‌کارگیری و بسیج ظرفیت‌های صنعتی و دانشی کشور و مدیریت مبتنی بر بهره‌وری، امنیت پایدار انرژی را به ساکنان شمال شرق کشور تقدیم خواهد کرد.

نوید آغاز عملیات حفاری در میدان مشترک آرش: جواد اوجی، وزیر نفت این هفته با انتشار مطلبی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: با توجه به حفاری چاه اکتشافی و تکمیل لرزه‌نگاری، به‌زودی با نصب جکت، عملیات حفاری در میدان مشترک آرش آغاز خواهد شد. احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز ضمن تأکید بر بهره‌برداری از میدان‌های مشترک به‌صورت یکپارچه اظهار کرد: وزارت نفت تمهیدات و مطالعات لازم برای توسعه و بهره‌برداری از میدان مشترک آرش را فراهم ساخته و انجام داده است.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز این هفته با اشاره به تعریف هشت میلیارد دلار طرح برای توسعه میدان‌های مشترک غرب کارون گفت: یکی از این طرح‌ها توسعه فاز ۲ میدان آزادگان جنوبی با تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی است.

برگزاری بیست‌وهفتمین نشست اوپک‌پلاس: بیست‌وهفتمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) روز پنجشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد و ۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در این نشست بر سر افزایش ۴۳۲ هزار بشکه‌ای عرضه روزانه در ماه مه (اردیبهشت‌ماه - خردادماه) به توافق رسیدند.

دیگر اخبار: رسیدن ظرفیت تولید نفت خام ایران به پیش از تحریم‌ها، برگزاری آیین دیدار نوروزی وزیر نفت با مدیران و کارکنان صنعت نفت، انتصاب دو عضو ستاد تحول پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت، دیدار وزیر نفت با مشاور نخست‌وزیر ارمنستان و افزایش ۲۶ درصدی مصرف بنزین در کشور در ۱۱ روز نخست ۱۴۰۱ دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

پیشنهاد هفته: «تحقق برنامه تولید سال ۱۴۰۰ صنعت پتروشیمی/ جایگاه شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از خصوصی‌سازی قوی‌تر شده است» عنوان گفت‌وگوی خبرنگار شانا با مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که عملکرد صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در آن تشریح شده است.

کد خبر 455048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =