۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
  • کد خبر: 455118
عرضه نفت عمان افزایش می‌یابد

بررسی‌های مؤسسه پلتس نشان داد تولید نفت عمان تا سال ۲۰۲۵ میلادی نزدیک به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری پلتس، مؤسسه پلتس در گزارشی پیش‌بینی کرد که عمان، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت خاورمیانه غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تا سال ۲۰۲۵ تولید نفت خود را نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۸.۶ درصد افزایش می‌دهد و به یک میلیون و ۱۳۵ هزار بشکه در روز می‌رساند زیرا ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) همچنان به کاهش تولید خود ادامه می‌دهد.

این مؤسسه در گزارشی در روز یکم آوریل (۱۲ فروردین‌ماه) اعلام کرد تولید نفت عمان در سال ۲۰۲۲ به یک میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که از عرضه نفت این کشور در سال ۲۰۲۱ (۹۵۷ هزار بشکه در روز) بیشتر خواهد بود.

با وجود اینکه عمان عضو اوپک نیست، اما عضو ائتلاف گسترده‌تر اوپک پلاس است که به‌تدریج کاهش تولید تاریخی خود را تسهیل می‌کند، این ائتلاف در سال ۲۰۲۰ و با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و فلج شدن اقتصادها و تضعیف تقاضای نفت تصمیم گرفت عرضه نفت خود را به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دهد.

بر اساس رتبه‌بندی پلتس، اقتصاد عمان از قیمت‌های بالاتر نفت بهره خواهد برد و در سال ۲۰۲۲ رشدی معادل ۳.۹ درصدی را تجربه می‌کند، در حالی که سال ۲۰۲۱، این رقم ۲.۱ درصد برآورد شده بود.

به گفته مؤسسه پلتس، انتظار می‌رود عمان از درآمد نفتی بالاتری برخوردار شود، زیرا بودجه سال ۲۰۲۲ خود را بر مبنای قیمت محافظه‌کارانه، ۵۰ دلار برای هر بشکه تنظیم کرده است.

کد خبر 455118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =