۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 455326
نیجریه: ظرفیت تولید مازاد نفت اوپک تمام شده است

وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که اوپک هیچ ظرفیت مازادی برای افزایش تولید نفت ندارد.

به ‌گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، تیمیپره سیلوا در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ظرفیت تولید مازادی برای افزایش عرضه نفت خام ندارد.

وی گفت: اکنون امکان تولید بیشتر نفت نیست، باید ظرفیت تولید مازادی وجود داشته باشد که بتوانیم وارد بازار کنیم، افرایش تولید نفت به سرمایه‌گذاری بسیاری نیاز دارد.

وزیر نفت نیجریه تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان اوپک از جمله نیجریه با بیشترین ظرفیت خود در حال تولید هستند.

سیلوا افزود: اگر امکان افزایش تولید وجود داشته باشد، اوپک نخستین سازمانی خواهد بود که تولیدش را بالا می‌برد، اما متأسفانه در بیشتر کشورهای اوپک ظرفیت مازادی وجود ندارد.

وی گفت: اوپک از قیمت بالای نفت خوشحال نیست، زیرا نمی‌خواهد مشتریانش از بالا بودن قیمت نفت آسیب ببینند، اما این سازمان نمی‌تواند نفت بیشتری تولید کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه تولید نفت اوپک در ماه مارس افزایش یافت، عرضه نفت این سازمان همچنان کمتر از مقدار تعیین‌شده در توافق تعدیل تولید این سازمان با متحدانش (اوپک‌پلاس) بود و توقف تولید بعضی از کشورهای آفریقایی این سازمان با افزایش تولید عربستان و دیگر تولیدکنندگان بزرگ اوپک جبران نشد.

اوپک در ماه مارس روزانه ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه نفت تولید کرد که ۹۰ هزار بشکه بیشتر از ماه فوریه بود، این در حالی است که براساس توافق اوپک‌پلاس این سازمان باید ۲۵۳ هزار بشکه در روز از تولید خود می‌کاست.

در نتیجه سطح پایبندی اوپک به توافق تعدیل عرضه اوپک‌پلاس در ماه مارس به ۱۵۱ درصد رسید که بیش از پایبندی ۱۳۶ درصدی این سازمان در ماه فوریه بود.

کد خبر 455326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =