۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 455569
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با صدور حکمی رضا نکوئی به سمت مدیر سرمایه‌گذاری این شرکت منصوب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در حکم مرتضی شاهمیرزایی به مدیر جدید سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمده است:

«تدوین سیاست‌ها و راهبردهای جذب سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و تأمین منابع مالی طرح‌ها از اولویت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است. از این رو شناسایی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، انجام فرآیند واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در چارچوب وظایف آن مدیریت فعالیت‌های زیر مورد انتظار و تأکید است.

_ شناسایی و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد به‌ویژه نخبگان جوان بر اساس اصل شایسته‌سالاری؛

_ تدوین و تنظیم سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌ریزی جهت جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی؛

_ نظارت بر تهیه و تنظیم طرح‌های توجیهی مقدماتی و طراحی بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران؛

_ برنامه‌ریزی برای تقویت همکاری بین صنعت و شرکت‌های حوزه پتروشیمی با بازار سرمایه و کانون‌های مالی؛

_ پیگیری مسائل مرتبط با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید به‌ویژه صندوق‌های تخصصی پروژه و سرمایه‌گذاران خصوصی؛

_ شناسایی موانع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و پیگیری حل مسائل مرتبط از مراجع درون و برون‌سازمانی؛

_ پیگیری تأمین منابع مالی پروژه‌های پیشران پتروشیمی و مگاپروژه‌ها برای افزایش ظرفیت تولید ملی و اشتغال‌آفرینی؛

_ شناسایی موانع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و پیگیری حل مسائل مرتبط از مراجع درون و برون‌سازمانی؛

_ پیگیری تأمین منابع مالی پروژه‌های پیشران پتروشیمی و مگاپروژه‌ها برای افزایش ظرفیت تولید ملی و اشتغال‌آفرینی؛

_ بازنگری و تدوین دستورعمل‌های موجود، غربالگری مجوزهای صادرشده و اخذ تضامین لازم از سرمایه‌گذاران جهت استفاده حداکثری از توان داخلی در زمینه دانش فنی، کالا و تجهیزات، کاتالیست و شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های آتی؛

امید است با استعانت از درگاه الهی و برنامه‌ریزی دقیق در انجام وظایف و امور محوله موفق و مؤید باشید. فرصت را مغتنم شمرده از خدمات جناب آقای شهرام رضایی در دوره تصدی این مسئولیت تشکر می‌نمایم».

نکوئی با عنوان کارمند نمونه ستاد وزارت نفت، سابقه ۲۶ سال خدمت در صنعت نفت را دارد. وی دارای مدرک مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و در حال انجام پایان‌نامه دکترای مهندسی صنایع است.

فعالیت در بخش بهره‌برداری واحدهای الفین پتروشیمی اراک، معاون فنی عملیاتی بازرگانی و قراردادها، رئیس حوزه فنی و عملیاتی و ارزیابی عملکرد ستاد وزارت نفت، مشاور مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری، معاون مدیرکل در سیاست‌گذاری و نظارت بر طرح‌های تجاری‌سازی و ساخت، مسئول برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های تجاری‌سازی، همچنین عضویت در هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی فجر در کارنامه کاری وی است.

از فعالیت‌های دیگر نکویی، می‌توان به نائب رئیسی کمیته ویژه فنی بازرگانی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری ستاد وزارت نفت، ناظر پروژه‌های صدور گواهینامه کیفیت در انجمن نفت ایران از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد، عضو کمیته فنی بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، همکاری در امضای قرارداد طرح مجتمع پتروشیمی ایلام اشاره کرد.

کد خبر 455569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =