۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 455714
رد پای نفت روسیه در صادرات قزاقستان

اوکراین مدعی شد قزاقستان ممکن است مخفیانه نفت روسیه را در محموله‌های نفت صادراتی خود بارگیری کرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، اولگ اوستنکو، مشاور مسائل اقتصادی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که کارشناسان اوکراینی و بین‌المللی که صادرات نفت و نفتکش‌های روسیه را تحلیل و بررسی می‌کنند، معتقدند که محموله‌های نفت قزاقستان حامل نفت روسیه است که به صورت مخفیانه بارگیری شده است.

بر اساس اعلام وبسایت رئیس جمهوری اوکراین، کارشناسان مسیرهای صادرات انرژی را دنبال می‌کنند که روسیه برای تأمین مالی ارتش خود به شدت به آن نیاز دارد.

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که پس از شناسایی محموله‌های نفت قزاقستان که تصور می‌شود حامل نفت روسیه هستند، کارشناسان هشدارهایی را به دولت‌ها و شرکت‌های مربوط و همچنین وزیران اوکراین داده‌اند.

اوکراین با این استدلال که درآمدهای نفتی، هزینه جنگ روسیه در اوکراین را تامین می‌کند، هفته‌هاست از دولت‌های اتحادیه اروپا و خود اتحادیه اروپا می‌خواهد نفت روسیه را تحریم کنند.

خط لوله سی‌پی‌سی(CPC)  نفت میدان نفتی تنگیز قزاقستان را به زیرساخت صادراتی ساحل دریای سیاه منتقل می‌کند. بیشتر این نفت خام به روسیه، قزاقستان و غول‌های نفتی بین‌المللی مانند شورون تعلق دارد. این سیستم برای قزاقستان حیاتی است و شاهرگ نفت خام این کشور محسوب می‌شود که دوسوم صادرات نفت خام قزاقستان از طریق آن انجام می‌شود.

کد خبر 455714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =