همکاری شهرداری تهران و وزارت نفت به مدیریت مصرف انرژی کمک می‌کند

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت مشارکتی در اداره شهر یک اصل پذیرفته‌شده است، گفت: همکاری و مشارکت شهرداری تهران و وزارت نفت می‌تواند به مدیریت مصرف انرژی کمک کند.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا زاکانی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: اصل تفاهم‌نامه با توجه به اینکه ما در اداره شهر از مشارکت مردم، نخبگان و دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های دولتی استفاده می‌کنیم بسیار مهم است، زیرا معتقدیم تهران مشکلات زیادی دارد که این مشکلات از طریق همکاری و مشارکت برطرف می‌شود.

وی ضمن قدردانی و تشکر از وزیر نفت به‌دلیل فراهم کردن مقدمات برای انجام این تفاهم‌نامه افزود: با همکاری شهرداری تهران و وزارت نفت می‌توانیم دانش بهتر، فناوری بیشتر و سرمایه انسانی خلاق را در مسیر تحقق اهداف داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه باید کارهایی انجام شود تا هوایی پاک و مصرف کمتر انرژی را در تهران تجربه کنیم، تصریح کرد: بها دادن به وقت و زندگی مردم شعار و اعتقاد دولت سیزدهم است و در شهرداری نیز این موضوع دنبال می‌شود.

زاکانی اظهار کرد: با همکاری شهرداری تهران و وزارت نفت باید مصرف انرژی را در سطح شهر تهران مدیریت و تلاش کنیم آلودگی انرژی را در بخش تولید و مصرف کاهش دهیم. نوع ساخت شهری چه در ساختمان‌ها و چه در زمین باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف انرژی بهتر در آنها لحاظ شود.

وی گفت: ما امروز در حوزه پسماند شهری با موضوعی به نام طلای کثیف روبه‌رو هستیم که می‌توانیم بخشی از آن را به‌عنوان انرژی استفاده کنیم، همچنین از طریق انرژی خورشیدی نیز می‌توانیم تولید انرژی داشته باشیم که در این زمینه‌ها نیز کمک وزارت نفت را می‌طلبد.

شهردار تهران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای ما بسیار مبارک است، امیدواریم در دیگر حوزه‌ها نیز به همکاری دست یابیم. معتقدم این تفاهم‌نامه دستاوردهای بزرگی برای شهر تهران در پی دارد.

کد خبر 455856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =