بانک جهانی افزایش قیمت نفت را عامل رشد بخش‌های صنعتی ایران می‌داند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در گزارش بانک جهانی به بهبود درآمدهای نفتی ایران اشاره شده و آمده است که افزایش بیشتر قیمت نفت می‌تواند به‌طور مستقیم درآمدهای ایران را افزایش دهد و به‌صورت غیرمستقیم به رشد بخش‌های صنعت و معدن و خدمات منجر شود.

به گزارش شانا، مسعود خوانساری امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به مسائل مهم اقتصاد کلان کشور پرداخت و گفت: رشد ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با نفت معادل ۴.۱ درصد و بدون نفت ۳.۴ درصد بوده است.

وی افزود: مرکز آمار این شاخص را با ارقام متفاوت و البته بالاتری معادل ۵.۱ و ۳.۸ درصد اعلام کرده و خوشبختانه این ارقام نسبت به سال‌های گذشته وضع بهتری دارد.

رئیس اتاق تهران ادامه داد: بانک جهانی گزارش نسبتاً مفصلی از وضع اقتصاد ایران و پیش‌بینی امسال ارائه کرده است. این گزارش می‌گوید اقتصاد ایران که در دهه ۹۰ با دو دوره تحریم اقتصادی، قیمت تقریباً ثابت نفت و همه‌گیری کرونا روبه‌رو بوده، به آرامی از رکود گذشته خود خارج شده و به احیای تدریجی خود که از اواسط سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، ادامه می‌دهد، به نحوی که میزان رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۲۲ به ۳.۷ درصد می‌رسد و نرخ تورم معادل ۳۷.۶ درصد تخمین زده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در گزارش بانک جهانی به افزایش درآمدهای نفتی ایران نیز اشاره شده و آمده است که افزایش بیشتر قیمت نفت می‌تواند به‌طور مستقیم درآمدهای ایران را افزایش دهد و به‌صورت غیرمستقیم به رشد بخش‌های صنعت، معدن و خدمات منجر خواهد شد.

کد خبر 455881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =