مشارکت دانش‌بنیان‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نو در صنعت نفت ضروری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت نفت فناورانه است و تحقق این هدف به مشارکت دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نو در صنایع نفت و گاز نیاز دارد.

علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در توسعه صنعت نفت و گاز گفت: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در این صنعت می‌تواند افزون بر تولید، ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و ارزآوری مطلوبی برای کشور به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت دولت سیزدهم تاکنون کارهای بسیار مثبتی در حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی، دیپلماسی انرژی، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و صیانت از مخازن و نگهداشت تولید انجام داده است، افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با اصلاح ساختاری که در چرخه تولید، توزیع و انتقال ایجاد می‌کنند، تحولات بزرگی در بهینه‌سازی ایجاد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش‌بومی و اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی از ارکان افزایش ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی هستند.

ورناصری اظهار کرد: خوشبختانه ورود دانش‌بنیان‌ها به صنعت نفت در حال تسهیل بوده و مشارکت و همکاری صنایع با این شرکت‌ها نیز گسترش یافته است.

کد خبر 456236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =