رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت نفت برگزار می‌شود

رویداد اینوتکس (رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت نفت) چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس با هدف حل چالش‌های صنعت نفت ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران داخلی برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، رویداد اینوتکس (INOTEX) تلاش می‌کند افزون بر معرفی فناوری‌های روزآمد به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند، همچنین سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارت‌آپ‌ها آشنا کنند.

اینوتکــس که از سال ۱۴۰۰ در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود، اکنــون به‌عنوان یکــی از مهم‌ترین رویدادهــای ســال در حــوزه نــوآوری و فنــاوری کشــور شــناخته می‌شـود و در طـول ایـن سال‌هــا با اسـتقبال طیـف وسـیعی از مخاطبـان روبه‌رو شـده اسـت.

استیج رویدادی در دل اینوتکس است که هر ساله میزبان سخنرانان، صاحب‌نظران و فعالان اکوسیستم کارآفرینی کشور است و این افراد در مدت برگزاری نمایشگاه در یک صحنه آزاد به ایراد سخن می‌پردازند و بازدیدکنندگان نمایشگاه اینوتکس قادرند با حضور در استیج از محتوای آن استفاده کنند.

استیج امسال از هفت بخش مختلف تشکیل شده است که در هرکدام از این بخش‌ها، نشست‌ها و سخنرانی‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

در این رویداد نشست «چالش‌های همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعت نفت و انرژی» با حضور ۶ نفر از مدیران و افراد کلیدی این حوزه برگزار خواهد شد، با توجه به اهمیت همکاری‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با شرکت‌های بزرگ صنعتی در صنعت نفت و چالش‌های موجود در مسیر تجاری‌سازی فناوری‌های نوظهور شرکت دانش‌بنیان و فناور، این نشست قصد دارد با حضور نمایندگان ارکان تأثیرگذار در این مسیر، سطح آگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از فرآیند و الگوی همکاری و ارتباط با شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران در این حوزه را افزایش دهد و در مورد چالش‌های موجود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و نقش ارکان تأثیرگذار در این مسیر به مباحثه بپردازد.

یکی از بخش‌های اصلی اینوتکس، رویداد ارائه نیازهای فناورانه است. مرکز نوآوری انرژیک در روز دوم برگزاری این رویداد و در بخش «ارائه نیازهای فناورانه صنعت نفت»، میزبان شرکت‌ انرژی دانا و گروه گسترش انرژی پاسارگاد برای ارائه نیازهای فناورانه خود خواهد بود.

مدیران ارشد این شرکت‌ها طی این رویداد در مجموع بیش از پنج نیاز فناورانه را در مقابل شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، واحدها و گروه‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، نخبگان و استادان دانشگاه علاقه‌مند ارائه خواهند کرد.

مخاطبان پس از این رویداد فرصتی خواهند داشت تا مناسب‌ترین راهکار را برای حل چالش فناورانه آن شرکت‌ها ارائه دهند و اطمینان داشته باشند که برای محصول و خدمتشان مشتری مناسبی وجود خواهد داشت و در پایان نیز فرآیند هم‌رسانی توسط این مرکز انجام خواهد شد.

طراحی و ساخت ابزارهای Trepanning و فناوری‌های مرتبط، فناوری Artificial Lift: PCP، ESP و SRP، Dual Completion، راه‌حل‌های نرم‌افزاری به‌منظور برنامه‌ریزی، مدیریت و بهینه‌سازی سیستم تولید بر اساس سفارش و طراحی و ساخت افزایه سورفکتانت ویسکوالاستیک (VES) پایه Zwitterionic سازگار با افزایه‌های اسیدکاری برای منحرف‌کننده عملیات‌های Matrix Acidizing – Fracture Acidizing، گیرنده مغناطیسی برای جذب خرده آهن باقی‌مانده درون چاه‌ها، سیستم آزمون ساقه مته هوشمند، کالیبراسیون تجهیزات MWD/LWD، تعمیرات و نگهداری تجهیزات MWD/LWD، Re coating the tungsten carbide on rotors of down hole motor، Reline for stators of down hole motor، تأمین کالا و تجهیزات حفاری و قطعات یدکی، سیستم مدیریت اجزای رشته حفاری با استفاده از فناوری RFID (RFID for drilling string)، زنگ‌زدگی و خوردگی در تجهیزات دستگاه‌های حفاری، Automated Drilling Rig، Screw compressor technology، جذب گاز دی‌اکسید کربن در کارخانه تولید متانول و تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، تخلیص متانول تولیدی در واحد متانول برای استفاده به‌عنوان خوراک واحد MTO، تصفیه آب‌های تولیدی چاه‌های نفت، جایگزین داخلی مجوز تعمیر رزوه‌های VAM و VAM TOP لوله‌های CRA، جایگزین مناسب و به‌ صرفه فعالیت مخرب زیست‌محیطی SAND BLAST، ساخت گل حفاری بدون ذرات جامد تا وزن ۱۰۵ PCF، ساخت سیمان و افزایه‌های آن در سطح استاندارد بین‌المللی، ساخت قطعات لاستیکی نشت‌بندها در رشته تکمیلی و تاج چاه، طراحی و ساخت وسایل مانده‌یابی، طراحی پلتفرم نرم‌افزاری به‌منظور دریافت نیازهای کالایی و بازرگانی شرکت‌های گروه (با امکان ارسال سفارش‌های خرید، مذاکرات رسمی/ غیررسمی، امکان ارتباطات مولتی‌مدیا و...)، ICD-ICV-AICD، پکرهای دوگانه با تحمل فشاری بالا و پکرهای متورم‌شونده به‌منظور انجام آزمون XLOT، اسیدکاری‌های انتخابی، رفع نشتی‌ها، افزایه‌های وزن‌دهنده ویژه برای گل حفاری و سیمان از جمله نیازهای فناوری صنایع بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت به‌شمار می‌آیند.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره رویداد ارائه نیازهای فناورانه اینوتکس و نحوه ثبت‌نام در آن وارد صفحه اینستاگرام مرکز نوآوری انرژیک به نشانی energicc@ و پایگاه اطلاع‌رسانی www.irenergic.ir  و یا لینک‌های زیر شوید.

کد خبر 456523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =