۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر: 456369
افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها از تضعیف رشد اقتصادی چین

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تضعیف رشد اقتصادی چین بر اعمال محدودیت‌ احتمالی اروپا علیه واردات نفت خام روسیه، با بیش از یک دلار کاهش همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات امروز (دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌دنبال نگرانی‌ها درباره تضعیف رشد اقتصادی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان کاهش یافت، به‌طوری که تأثیر عامل کاهشی شرایط اقتصادی اژدهای زرد بر بازار نفت بر عامل افزایشی ترس از فشار احتمالی عرضه ناشی از تحریم قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا علیه نفت خام روسیه غلبه کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات روز دوشنبه  در ساعت ۵ و ۱۱ به وقت گرینویچ با یک دلار و ۱۳ سنت (۱.۱ درصد) کاهش به ۱۰۶ دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با یک دلار (یک درصد) افت ۱۰۳ دلار و ۶۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

بازارهای ژاپن، هند و سراسر جنوب‌شرق آسیا برای تعطیلات رسمی روز دوشنبه بسته بودند.

پس از انتشار داده‌های اقتصادی چین در روز شنبه مشخص شد فعالیت تولیدی کارخانه‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان برای دومین ماه پیاپی با کاهش روبه‌رو بوده است و به‌دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰ رسید.

توبین گوری، تحلیلگر کالاهای بانک مشترک‌المنافع در این باره گفت: کاهش تا این حد، آن هم زمانی که چین اکنون با رکود بازار املاک و مستغلات دست‌وپنجه نرم می‌کند و نگران تشدید مقررات سختگیرانه است، به‌طور بالقوه به‌عنوان عامل و مسئله اصلی برای بازارهای کالا و اقتصاد جهانی باقی خواهد ماند.

دو دیپلمات اتحادیه اروپا پس از گفت‌وگوهای کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آخر هفته گفتند که محدود شدن افزایش قیمت نفت به‌دلیل یک مشکل احتمالی در عرضه است، زیرا اتحادیه اروپا در نظر دارد واردات نفت روسیه را تا پایان امسال تحریم کند.

کد خبر 456369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =