ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در خارک افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در خارک خبر داد و گفت: برای طرح‌های اولویت‌دار شرکت پایانه‌های نفتی ایران محدودیت منابع نداریم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، محسن خجسته‌مهر در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های شرکت‌های نفتی در خارک با اشاره به اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران که مسئولیت دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام را دارد، به‌عنوان آخرین حلقه زنجیره ارزش تولید نفت و گاز کشور مسئولیت مهم صادرات بیش از ۹۵ درصدی نفت خام را عهده‌دار است، اظهار کرد: همسو با آن و متناسب با تولید نفت و گاز به‌ویژه در بخش ذخیره‌سازی نفت و میعانات گازی ظرفیت‌های عملیاتی این شرکت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای طرح‌های اولویت‌دار در پایانه‌های نفتی ایران محدودیت نداریم و به‌زودی تصمیم مهمی می‌گیریم و حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ظرفیت ذخیره‌سازی در خارک افزایش داده می‌شود و ارزش این قرارداد ۶۰ میلیون دلار است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در پایانه‌های نفتی ایران بنا به مأموریت‌هایی که دارد یک‌سری پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به تعمیرات اساسی اسکله‌ها و مخازن وجود دارد، تأکید کرد: اعتبارات سرمایه‌ای شرکت پایانه‌های نفتی ایران نسبت به پارسال (۱۴۰۰) دو برابر شده و به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

آغاز عملیات تعمیرات اساسی مخزن ذخیره‌سازی نفت در پایانه نفتی خارک

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در آیین آغاز عملیات تعمیرات اساسی مخزن یک میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت خام با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جزیره خارک اظهار کرد: تعمیرات اساسی مخازن ذخیره‌سازی پایانه نفتی خارک به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه صادراتی کشور، برای نوسازی و ارتقای توان عملیاتی و بهبود زیرساخت‌ها و تأسیسات ذخیره‌سازی نفت کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مخزن شماره ٢٥ با ظرفیت یک میلیون بشکه و از نوع سقف شناور است که مقرر شد تعمیرات اساسی این مخزن طی پیمان حاضر و به مبلغ ٧٤ میلیارد تومان، پس از انجام عملیات رسوب‌زدایی، تعویض ورق کف، اصلاح بستر و عملیات حفاظت کاتدیک، تعمیر سقف و رنگ‌آمیزی مخزن و تعویض تجهیزات مربوطه طی ٢٣ ماه تکمیل و مجدد مخزن عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: همه عملیات اجرایی با بهره‌گیری توانمندی‌های سازندگان داخلی کشور انجام می‌شود.

کد خبر 456396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =