وصول درآمدهای نفتی به ۲ برابر روزهای آغاز دولت رسیده است/ بنزین گران نمی‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: امروز مقدار وصول درآمدهای نفتی به ۲ برابر روزهای آغاز فعالیت دولت رسیده است و دیگر در این زمینه نگرانی نداریم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در پنجمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین مسئله دولت در آغاز کار، داغدار شدن روزانه بیش از ۷۰۰ خانوار در اثر شیوع کرونا بود، گفت: نخستین دغدغه دولت در آن مقطع تأمین واکسن، انجام واکسیناسیون و صیانت از جان مردم بود که به لطف خدا، با تلاش دولت و همکاری مردم در این زمینه موفق بودیم و امروز آمار فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا از ۷۰۰ نفر به ۷ نفر رسیده است.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های روزهای آغازین فعالیت دولت سیزدهم را نگرانی نسبت به ذخایر کالاهای اساسی اعلام کرد و افزود: با تلاش دولت در مدت کوتاهی نگرانی درباره ذخایر کالاهای اساسی نیز رفع شد. در روزهای ابتدایی فعالیت دولت همچنین نگرانی جدی درباره ذخایر ریالی و ارزی کشور وجود داشت و با تلاش‌ها و تدابیر اتخاذشده این مشکل نیز رفع شد.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز مقدار وصول درآمدهای نفتی به دو برابر روزهای آغاز فعالیت دولت رسیده است و دیگر در این زمینه هم نگرانی نداریم، از سوی دیگر حجم تجارت خارجی کشور نیز به خصوص با کشورهای همسایه افزایش یافته و مجموع تجارت خارجی کشور به رقم ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده که در این زمینه نیز وضع کاملاً متفاوت با گذشته شده است.

رئیسی درباره اینکه با اجرای طرح کمک معیشتی قرار است به هر فرد چه مقدار پرداخت شود، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه این موضوع را کارشناسی کرده و پیشنهادی که داده این است که به سه دهک نخست، نفری ۴۰۰ هزار تومان یعنی یک خانواده ۵ نفره، ۲ میلیون تومان در ماه و به دهک‌های چهارم به بعد هم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی تغییری در قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نخواهیم داشت، گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های فنی برای کالابرگ الکترونیک آماده شود که احتمالاً یک یا دو ماه باشد، کمک معیشتی به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد و هر وقت کالابرگ الکترونیک آماده شد، تناسب مقداری که به‌عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود، کاملاً با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

کد خبر 456556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =