حضور حداکثری دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه نفت نویدبخش شکوفایی صنعت نفت است

رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال می‌تواند سال شکوفایی صنعت نفت کشور باشد، گفت: حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه نفت امسال، نویدبخش شکوفایی هرچه بیشتر صنعت نفت است.

حسین حسین‌زاده امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به استقبال گسترده از نمایشگاه نفت امسال به خبرنگار شانا گفت: بنده هر سال در نمایشگاه بین‌المللی نفت حاضر می‌شوم، اما برای نخستین بار بود که روز گشایش را این‌گونه پرمخاطب مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه شعار نمایشگاه امسال (نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی) به‌خوبی انتخاب شده است، افزود: حضور ۴۰ شرکت خارجی و حضور محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در ایران، نشان از اهمیت صنعت نفت ایران برای کشورهای جهان است.

رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه نفت امسال، نویدبخش شکوفایی هرچه بیشتر صنعت نفت است. این شرکت‌ها اغلب در بحث انتقال فناوری، بومی‌سازی تجهیزات و... فعالیت می‌کنند که باید از آنها حمایت شود تا بتوانند هرچه بیشتر به توسعه صنعت نفت کشور کمک کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: امروز آن چیزی که در نمایشگاه و در اظهارات مسئولان پررنگ بود بحث اقتصاد بدون نفت بود که این موضوع نیز از اهمیت بسیاری دارد و باید به آن بیشتر توجه کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس صنعت نفت را پیشران اقتصاد ایران دانست و گفت: با دیپلماسی انرژی قوی که در این صنعت در پیش گرفته‌ایم می‌توانیم به رشد و بالندگی مناسبی در صنعت نفت برسیم.

کد خبر 456696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =