بررسی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در دیدار وزیر نفت با دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف

وزیر نفت و دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) صبح امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در ساختمان مرکزی وزارت نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی و محمد حامل صبح امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت طی دیداری درباره همکاری‌های متقابل ایران و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در حوزه انرژی، اقتصاد انرژی و راه‌های گسترش این همکاری‌ها گفت‌وگو  کردند.

دبیرکل کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) هم‌زمان با برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی در تهران حضور یافت و  یکی از سخنرانان آیین گشایش رسمی این رویداد مهم حوزه انرژی بود، حامل همچنین در حاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه نفت در یک نشست تخصصی، شرکت و سخنرانی کرد.

حامل در آیین گشایش رسمی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تأکید کرده بود: گاز طبیعی برای کشورهای در حال توسعه، سوختی برای حرکت به‌سوی توسعه پایدار است و اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از نخستین کشورهایی بود که حاکمیت خود را بر منابع نفتی‌اش پس گرفت، تصریح کرده بود: ایران عضو مؤسس اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و دارای یکی از بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی اثبات‌شده در جهان است و جایگاه برجسته‌ای در دنیای انرژی دارد. ایران همچنین در سال ۲۰۰۱ یکی از کشورهای مؤسس مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود و سومین نشست سران هم طی سال ۲۰۱۵ در تهران برگزار شد که من با افتخار در آن شرکت کردم.

کد خبر 456790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =