درآمد ۱۳.۵ میلیارد دلاری هلدینگ خلیج فارس در ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ارزش کل محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۱۳.۵ پیش‌بینی کرد و گفت: ۵.۵ میلیارد دلار آن از صادرات و ۷ میلیارد دلار آن از فروش داخلی به‌دست خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعلی علی‌عسکری امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) پس از امضای ۶ تفاهم‌نامه هلدینگ خلیج فارس در سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: برنامه هلدینگ خلیج فارس برای سال ۱۴۰۱ تولید بیش از ۲۰.۵ میلیون تن محصول است که حدود ۱۱ میلیون تن آن در داخل عرضه و حدود ۱۰ میلیون تن آن صادر خواهد شد.

وی افزود: بنابراین ارزش کل محصولات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امسال به بیش از ۱۳.۵ میلیارد دلار خواهد رسید که ۵.۵ میلیارد دلار آن از صادرات و ۷ میلیارد دلار آن از فروش داخلی کسب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: صیانت از سهام هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه از سوی این شرکت به جد انجام می‌شود، حدود ۱۶ میلیارد دلار ارزش اصلی سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس است که با احتساب شرکت‌های زیرمجموعه حدود ۳۵ میلیارد دلار می‌شود.

علی‌عسکری با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: برای تحقق این شعار، از آنجا که صنایع پایین دستی اشتغالزایی بیشتری ایجاد می‌کنند، پارک‌های فناوری شیمیایی را در دستور کار قرار دادیم که نخستین پارک در عسلویه مکان‌یابی خواهد شد. البته برای اجرای این پارک در ماهشهر نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی به اجرای ۲۱ طرح به ارزش ۱۵ میلیارد دلار از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در توسعه میدان‌های نفت و گاز نیز از فعالیت‌های تازه‌ای است که این هلدینگ برای تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی ورود کرده است، به‌طوری که به این منظور امروز دو تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

کد خبر 456941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =