ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از صنایع بالادست و پایین‌دست حوزه انرژی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست کمیسیون انرژی گزارشی از پژوهش‌های انجام‌شده و در حال انجام در حوزه انرژی اعم از صنایع بالادستی، پایین‌دستی، اصلاح مصرف سوخت و... ارائه کرد.

به گزارش شانا، مصطفی نخعی در تشریح نشست عصر دیروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این کمیسیون گفت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور در این نشست گزارشی از پژوهش‌های انجام‌شده و در حال انجام در حوزه انرژی اعم از صنایع بالادستی، پایین‌دستی، برق، انرژی هسته‌ای، اصلاح رابطه مالی میان شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت با دولت، اصلاح مصرف سوخت و... ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه نشست کمیسیون انرژی مجلس، طرح تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی که از ادغام بخش پالایشی شرکت ملی پالایش و پخش بـه شرکت پتروشیمی ایجاد می‌شود بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طراحان این طرح معتقدند در صورت تشکیل شرکت یادشده، بهره‌وری و ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد، اما با وجود برگزاری نشست‌های متعدد، دولت و وزارت نفت با آن مخالف هستند، به همین دلیل در این نشست مقرر شد طراحان طرح استدلال‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 456998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =