طرح توسعه بزرگ‌ترین تولید کننده پی‌وی‌سی خاورمیانه برای توسعه صنایع پایین‌دستی

سرپرست شرکت پتروشیمی اروند گفت: با اجرای طرح توسعه بزرگ‌ترین تولیدکننده پی‌وی‌سی خاورمیانه‌ حجم تولید سالانه پی‌وی‌سی این شرکت به بیش از ۶۴۰ هزارتن می‌رسد که می‌تواند زمینه توسعه صنایع پایین‌دستی را فراهم کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی اروند، افشین کیانی با تشریح طرح‌های توسعه پتروشیمی اروند اظهار کرد: برای توسعه پتروشیمی اروند دو طرح‌ عمده را در دستور کار داریم که مطالعات اولیه آن به سرانجام رسیده است و این طرح‌ها واحد VCM، واحد اکسید و یک واحد پی‌وی‌سی ۳۰۰ هزار تنی را شامل می‌شود که با اجرایی کردن آن، ظرفیت تولید پی‌وی‌سی شرکت به دو برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید و سالانه ۶۴۰ هزارتن پی‌وی‌سی‌ وارد بازار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح‌ها ظرف دو سال، افزون بر رفع نیاز صنایع داخل، خوراک مورد نیاز توسعه صنایع پایین‌دستی نیز فراهم و مازاد آن به‌منظور ارزآوری و تعهدهای ارزی به بانک مرکزی وارد کشور خواهد شد.

سرپرست پتروشیمی اروند در ادامه با اشاره به عرضه تمامی محصولات این شرکت در بورس کالا به‌منظور پایداری بازار داخل گفت: با توجه به نیاز بازار داخل، تصمیم گرفته شد تا زمان پایداری بازار داخل و عرضه و تقاضا، محصولات خود را در اختیار شرکت‌های پایین‌دست داخلی قرار دهیم و مازاد آن را با هدف ارزآوری برای کشور و تعهد به بانک مرکزی، از طریق رینگ بین‌الملل به بازار خارج صادر کنیم.

شرکت پتروشیمی اروند به‌عنوان بزرگ‌ترین زنجیره کلر دنیا و یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان زنجیره پی‌وی‌سی خاورمیانه، بالاترین ظرفیت تولید کاستیک در کشور را دارد و تنها تولیدکننده EPVC، گریدهای خاص SPVC و Medical Grades در کشور است.

کد خبر 457184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =