نفت ارزان ارزش واردات هند از روسیه را بیش از ۳ برابر کرد

مجموع ارزش واردات هند از روسیه در پی تخفیف‌های بالای برای نفت خام اورال بیش از سه برابر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی‌نو، بر اساس داده‌های ریفیتینیو ایکون، از زمان حمله مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، هند در مجموع ۳۴ میلیون بشکه نفت خام روسیه را با تخفیف دریافت کرده که ارزش آن در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، بیش از سه برابر ارزش کل واردات از روسیه شامل دیگر محصولات شده است.

حجم واردات نفت خام هند از روسیه از مسیر بندری در دریای سیاه شامل نفت نوع «سی‌پی‌سی بلند CPC Blend» نمی‌شود، این نوع نفت خام از سوی شرکت‌های تابع قزاقستان در کشورهای غربی به‌عنوان حجم ترانزیتی عرضه می‌شود.

واردات نفت هند از روسیه از فوریه در حال افزایش بوده، زیرا سومین اقتصاد بزرگ آسیا و سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، برای کاهش هزینه واردات خود، به خرید نفت اورال روسیه با تخفیف بالا روی آورده است.

این کشور در ماه جاری میلادی بیش از ۲۴ میلیون بشکه نفت خام از روسیه دریافت کرده که نسبت به رقم ۷ میلون و ۲۰۰ هزار بشکه در ماه آوریل و حدود ۳ میلیون بشکه در ماه مارس با افزایش روبه‌رو بوده و بر اساس بررسی‌های ریفیتینیو ایکون قرار است این مقدار در ژوئن حدود ۲۸ میلیون بشکه باشد.

بر اساس ارقام دولتی جمع‌آوری‌شده ازسوی رویترز، واردات انرژی هند از روسیه، مجموع ارزش واردات کالای روسیه از هند در بازه زمانی ۲۴ فوریه تا ۲۶ مه را به ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسانده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال یک میلیارد و ۹۹۰ میلون دلار بود.

با وجود اینکه غرب به‌دلیل درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کرده، هند به‌دلیل تداوم خرید انرژی از روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است.

دهلی نو انتقادها را رد کرد و گفت این مقدار واردات تنها کسری از نیاز کلی کشور را تأمین می‌کند و گفته است به خرید نفت ارزان روسیه ادامه خواهد داد و استدلالش این است که توقف ناگهانی هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

شرکت‌های انرژی روسیه و هند نیز درباره قراردادهای عرضه مدت‌دار و خرید احتمالی سهام در پروژه‌های نفت و گاز روسیه گفت‌وگو کرده‌اند.

کد خبر 457643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =