خلق زنجیره ارزش پروپیلن در دستور کار پتروشیمی بندر امام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به وجود ظرفیت‌های با ارزش در این شرکت گفت: استفاده از پروپان و خلق زنجیره ارزش پروپیلن با جدیت در دستور کار بندر امام قرار خواهد گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بندر امام، آیین معرفی سپهدار انصاری‌نیک، مدیرعامل جدید و تکریم حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پیشین شرکت پتروشیمی بندر امام با حضور حسن نشان‌زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار، حسین پناهیان، معاون مالی و سرمایه‌گذاری، مهرداد عظیمی مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه و دیگر مدیران ارشد گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بندر امام برگزار شد.

حسن‌ نشان‌زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این آیین با تأکید بر اصل شایسته‌سالاری، استفاده از ظرفیت نیروهای متخصصِ گروه را یک اصل و تغییر نسل مدیران با نگاه عقلایی و جهادی را از سیاست‌های اصلی این گروه دانست.

وی تأکید کرد: تغییر و تحول که اصل بنیادین رشد، توسعه و بقای سازمان‌ها تلقی می‌شود، امری است اجتناب‌ناپذیر و باید در کنار اصل تغییر، به جانشین‌پروری نیز در سازمان‌ها توجه ویژه داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: به فراخور سرمایه و وجود ارزش هر سازمان، در مقاطع مختلف نیاز به انجام تغییر در سطح سازمان‌هاست که سازمان ما نیز از این اصل مبرا نیست، اما آنچه مهم است، توجه به ساختار درونی سازمان و توجه به سرمایه انسانی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

نشان‌زاده مقدم ادامه داد: البته این دیدگاه به‌معنای نادیده گرفتن نسل‌های جدید نیست، در کنار تجربه مدیران، این تغییر نسل به‌صورت کاملاً آرام در حال انجام است و می‌تواند آینده هلدینگ و صنعت کشور را تضمین کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در کنار تجربه مدیران تصریح کرد: ما در مجموعه هلدینگ خلیج فارس در حال انتقال مدیریت به‌صورت کاملاً عقلایی و آرام بر اساس شاخصه‌های انقلابی، بسیجی و شایسته‌سالاری هستیم تا با تلفیق تجربه و جوانی، به آینده و اجرای گام دوم انقلاب دست یابیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: از تلاش‌های صادقانه حیمدرضا رستمی که بخشی از تاریخ بندر امام را شامل می‌شود، صمیمانه تشکر می‌کنیم. در دوره مدیریت ایشان کارهای بزرگی انجام شد و با توجه به بزرگی بندر امام، انتظارات از بندر امام و نقش آن در کنار یک بنگاه اقتصادی، مشارکت فعالانه در جامعه پیرامون نیز بوده است.

نشان‌زاده افزود: کارهای زیاد و ارزشمندی از جمله در حوزه اصلاح ساختار انجام شده و در حوزه تولید و نوسازی تا حدود زیادی کارها پیش رفته که باید با قدرت بیشتر و شتاب بیشتر پیش رود.

وی با اشاره به سوابق سپهدار انصاری‌نیک، مدیرعامل جدید پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: ایشان با همان نگرشِ عمیقِ نگاه به درون سازمان انتخاب شد. انصاری‌نیک از بندر امام شروع کرد و با سابقه بسیار قوی، در حوزه برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی راهبردی صاحب‌نظر هستند و یقیناً با توجه به دارا بودن تخصص در حوزه‌های فنی و تخصصی انتظارات ما را بالاتر می‌برد و اطمینان داریم در پتروشیمی بندر امام موفق‌ترین‌ دوره‌ها را خواهند ساخت و عقب‌ماندگی نسبت به توسعه را که از آن یاد شد، جبران خواهند کرد.

تسهیل روند امور در بندر امام

در این مراسم همچنین حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پیشین پتروشیمی بندر امام با ارائه گزارشی از دستاوردهای سال‌های اخیر در پتروشیمی بندر امام، اظهار کرد: امروز در بندر امام شاهد همدلی و یکرنگی کاری هستیم و هر کاری مسئول مشخص دارد که این موضوع شرایطی به‌وجود آورده که روند بسیاری از کارها سهل‌تر شده است.

وی افزود: جابه‌جایی یک اصل اجتناب‌ناپذیر در عرصه مدیریتی است و باید هر مسئولیتی که در آن هستیم بدانیم حق‌الناس است و با تمام توان کار کنیم.

پیگیری مستمر تأمین خوراک پایدار

سپهدار انصاری‌نیک، مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی بندر امام نیز در این مراسم اظهار کرد: بندر امام افزون بر بنگاه اقتصادی، یک نهاد اجتماعی است و تلاش بیشتر در راهبرد غیربازاری که همان اشتراکات سازمان با محیط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است از اهداف ما خواهد بود و همگام شدن با این محیط و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از الزامات سازمان برای بقای خودش است و قطع به یقین یکی از اهداف ما تأکید و حرکت در مسیر مسئولیت‌های اجتماعی چه با نهادهای محلی و چه در بسترهای اجتماعی و محیط زیستی خواهد بود.

وی با تأکید بر پیگیری مستمر به‌منظور تأمین خوراک پایدار گفت: در بندر امام ظرفیت‌های با ارزشی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پروپان و خلق زنجیره ارزش پروپیلن است که با مطالعات آتی با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه مهرداد عظیمی، مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: بسیاری از صفحات زرین تاریخ انقلاب ما، متعلق به استان خوزستان است و با توجه به ظرفیت‌های بی‌شماری که در این استان وجود دارد و اصلی‌ترین آن هم سرمایه انسانی است، انتظار می‌رود با همت بیشتر در عرصه مسئولیت‌ اجتماعی گام برداشته شود.

وی افزود: بسیار سبب مسرت است که در آیین‌های تکریم و معارفه از مدیران جملات و صحبت‌هایی می‌شنویم که مطابق فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است و این روحیه در مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس جای قدردانی ویژه دارد و باید تجربیات آقای رستمی مستندنگاری و به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند در گروه استفاده شود.

کد خبر 457910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =