صنعت گاز در حوزه پدافند غیرعامل پیشرو است

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد که مجموعه صنعت گاز در حوزه پدافند غیرعامل پیشرو است و با اقدام‌های خوبی که انجام داده باید این موضوع مهم را حفظ و به‌جد دنبال کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالرحمن کشوری در گردهمایی تخصصی رؤسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل صنعت گاز کشور که با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت و جمعی از مدیران ارشد ستادی و شرکت‌های تابع برگزار شد، اظهار کرد: اقدام‌های مطلوب و اساسی در صنعت گاز کشور در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده که از آن جمله می‌توان به ایجاد زیرساخت تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی در سراجه و شوریجه، افزایش ظرفیت، موازی‌سازی و اتصال خطوط لوله سراسری اول تا دهم به منظور ارتقای پایداری شبکه گاز اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری رزمایش‌های دوره‌ای با سناریوهای محتمل و ارزیابی و کنترل اقدام‌ها، تربیت نیروی متخصص در مقاطع تحصیلات تکمیلی و آموزش‌های تخصصی، جلوگیری از تحقق تهدیدها با اجرای عملیات پیشگیرانه در شرایط هشدارباش و تشکیل گروه‌های واکنش سریع در مواجهه با حوادث و مخاطره‌ها از دیگر مواردی هستند که صنعت گاز در این حوزه انجام داده و از این رو، در حوزه پدافند غیرعامل پیشرو است که جای قدردانی دارد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: موضوع پدافند غیرعامل در کشور از مباحث بسیار مهم و حساس است که همه دستگاه‌ها باید آن را مورد توجه قرار دهند، ضمن آنکه دشمن نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد درصدد است به هر نقطه از این کشور ضربه بزند؛ از این رو هوشیاری و واکنش به‌موقع، بسیار اهمیت دارد.

کشوری در ادامه با اشاره به نفوذ دشمن از لایه‌های مختلف بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها مانند عملیات سایبری، الکترونیک، الکترومغناطیسی و پهبادی و... در دستور کار دشمن است؛ از این رو باید آمادگی کامل داشته باشیم تا وضع را به حال عادی برگردانیم و تهدیدها را خنثی کنیم تا بر افراد جامعه تأثیر نداشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت شبکه گاز در کشور گفت: تأمین گاز مورد نیاز مصارف خانگی و تجاری، تأمین ۹۵ درصد خوراک شرکت‌های پتروشیمی، تأمین سوخت اولیه همه نیروگاه‌های تولید برق کشور، وابستگی صنایع سنگین و سبک به این انرژی پاک، تأمین سوخت گاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خصوصی و صادرات گاز طبیعی به کشورهای همسایه، اهمیت این صنعت را دوچندان کرده، از این رو دشمن از ضربه زدن به این زیرساخت چشم‌پوشی نخواهد کرد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان با تأکید بر اینکه تهدید مکان و زمان نمی‌شناسد و باید هوشیارانه و با برنامه‌ریزی دقیق و سریع به آن پاسخ داد، تصریح کرد: ان‌شاءالله به فضل خدا با همه توان و همت و همدلی یکدیگر، نقشه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی خواهیم کرد؛ کما اینکه تاکنون آنها نتوانسته‌اند به هدف خود دست یابند.

کد خبر 458158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =