درس‌آموزه‌های ناشی از حوادث باید در اولویت کاری شرکت‌ها باشد

مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت اظهار کرد: درس‌آموزه‌های ناشی از حوادث و پیشگیری از تکرار آنها باید در اولویت کاری شرکت‌ها قرار گیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مظاهر انصاری در گردهمایی تخصصی رؤسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل صنعت گاز کشور که با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران ارشد ستادی و شرکت‌های تابع برگزار شد، گفت: موضوع اچ‌اس‌ئی فراتر از یک واحد سازمانی است و باید در کل سازمان و به‌ویژه مدیران ارشد مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: وزارت نفت همسو با بهبود وضع اچ‌اس‌ئی در کنار مجموعه اچ‌اس‌ئی شرکت‌های تابع و پشتیبان آنها برای دستیابی به شرایط بهتر و ارائه راهکار درباره حل چالش‌هاست.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت ساختار کنونی اچ‌اس‌ئی در سطح وزارت نفت و شرکت‌های تابع را متناسب با مأموریت‌های متنوع سازمان ندانست و اظهار کرد: این مهم از سوی اداره کل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت در حال پیگیری است و انتظار بر این است که شرکت‌های تابع با نگاه به تراز و شاخص‌های جهانی در حوزه اچ‌اس‌ئی در مسیر توسعه و بهبود گام بردارند.

گام بلند شرکت ملی گاز در مسیر توسعه پایدار با رویکرد اچ‌اس‌ئی و پدافندغیرعامل

غلامرضا بهمن‌نیا، رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران نیز در این آیین اظهار کرد: بهبود مدیریت خطر و جنبه‌ها، بهبود مدیریت آلاینده‌های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی، بهبود پدافند غیرعامل و مدیریت واکنش در شرایط اضطراری، ارتقای تاب‌آوری و کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای سلامت کارکنان، آموزش و فرهنگ‌سازی اچ‌اس‌ئی از اهداف راهبردی این واحد در شرکت ملی گاز ایران است.

وی در ادامه، آموزش را یکی از اقدام‌های مهم در حوزه اچ‌اس‌ئی دانست و نیروی انسانی متخصص، آگاه و توانمند را عامل مهم در کاهش حوادث برشمرد و افزود: در این زمینه، برگزاری نشیت‌های تخصصی اچ‌اس‌ئی در حوزه‌های گازرسانی، پالایش، انتقال و مهندسی و توسعه برای بومی‌سازی الگوی نشان تعالی متناسب با فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران به‌مدت ۶۵۰ نفرساعت، انجام فاز دوم آموزش براساس الگوی نشان تعالی به مدت ۲۵۴۰ نفرساعت و ارزیابی میدانی الگوی نشان تعالی ۲۰۴۰ نفرساعت، بخشی از عملکرد واحد آموزش بوده است.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران همچنین به برنامه‌ها و اقدام‌های راهبردی بهداشت صنعتی شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و گفت: بهبود شناسایی و ارزیابی خطرهای بهداشتی، ارتقای کیفی فرآیند پایش و ارزیابی مواجهات شغلی با عوامل زیان‌آور و کنترل مدیریتی و مهندسی و کاهش رویارویی شغلی بالاتر از حد مجاز، بهبود فرآیند معاینات شاغلان، افزایش ضریب پوشش معاینات شغلی و بهره‌برداری از نتایج معاینات شغلی سالانه به‌منظور کاهش بیماران شغلی، بخشی از اقدام‌های راهبردی این حوزه برای رسیدن به شرایط بهتر کاری است.

کد خبر 458159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =