وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی توفیق‌های خوبی داشته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: سفرهای اخیر وزیر نفت برای گسترش مبادلات در حوزه انرژی همچون سفر به ترکمنستان و آذربایجان برای سوآپ گازی، سفر به تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین و... جزو اقدام‌های خوب وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی به‌شمار می‌رود.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در تشریح نشست عصر سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت برگزار شد، گفت: در این نشست وزیر نفت گزارشی درباره سفرهای اخیر خود به کشورهای مختلف و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه دیپلماسی انرژی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدام‌های خوبی در حوزه دیپلماسی انرژی انجام شده است، افزود: به‌عنوان نمونه سفرهای آقای اوجی برای گسترش مبادلات در حوزه انرژی، سفر به ترکمنستان و آذربایجان برای سوآپ گازی، سفر به تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین و... جزو اقدام‌های سازنده وزارت نفت به‌شمار می‌رود زیرا توافق‌های خوبی میان ایران و این کشورها انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بازار انرژی بسیار گسترده است و مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این حوزه تأثیرگذار هستند، اظهار کرد: ما هر قدر بتوانیم روابط خود را با کشورهای مختلف دنیا گسترده‌تر کنیم به نفع کشور و منافع ملی است.

کد خبر 458166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =