ارزیابی توان ایرانی‌ها برای بومی‌سازی سیستم کنترل تأسیسات تقویت فشار گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تأکید بر حمایت حداکثری از شرکت‌های‌ دانش‌بنیان گفت: این شرکت در حال ارزیابی توان شرکت‌های داخلی برای بومی‌سازی سیستم کنترل تأسیسات تقویت فشار گاز است.

به گزارش شانا به نقل شرکت مهندسی و توسعه گاز، رضا نوشادی روز سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) پس از بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان که با هدف بررسی توانمندی‌های این مجموعه در حوزه ساخت سیستم‌های کنترل و ابزار دقیق انجام شد، اظهار کرد: سیاست شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تأمین حداکثری تجهیزات مورد نیاز پروژه‌ها از طریق منابع داخلی است.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از توان سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، در حوزه‌های مختلف عملیاتی توانسته‌ایم به پیشرفت‌های مهمی دست یابیم، تصریح کرد: شرکت «ساب تک کیش» به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان سازنده سیستم‌های کنترل برای صنعت نفت و گاز، دستاوردهای خوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به اینکه این شرکت در حال ارزیابی توان شرکت‌های داخلی برای بومی‌سازی سیستم کنترل تأسیسات تقویت فشار گاز بوده و در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: با تکمیل فرآیند داخلی‌سازی این بخش پیشرفته از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان گفت این بخش از صنعت گاز کشور از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز شده است و از بروز مشکلات احتمالی عملیاتی در این صنعت جلوگیری می‌شود.

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی فنی اجرایی صنعت گاز همسو با سیاست‌های عالی نظام در پشتیبانی از ساخت داخل، تاکنون پیشران در شکل‌گیری و تکامل شرکت‌های دانش‌بنیان پرشماری بوده که نتایج این فعالیت‌ها تأمین ۸۵ درصدی تجهیزات تأسیسات تقویت فشار گاز از سوی سازندگان داخلی بوده و اکنون در حال تکمیل بخش‌هایی نظیر سیستم‌های کنترل و ابزار دقیق است.

کد خبر 458230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =