۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
  • کد خبر: 458385
قیمت نفت افزایشی شد

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی سنگین‌تر شدن وزنه تأثیر منفی کاهش عرضه بر بازارهای جهانی نفت خام نسبت به نگرانی‌ها درباره افت تقاضا برای سوخت و کند شدن روند رشد اقتصادی، با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، با توجه به برتری عامل کاهش عرضه نفت بر  نگرانی‌ها درباره افت تقاضای سوخت و کند شدن رشد اقتصادی، قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز دوشنبه (۳۰ خردادماه) افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۶ و ۳۳ دقیقه صبح به وقت گرینویچ با ۴۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، ۱۱۳ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت‌ نفت خام برنت هفته گذشته ۷.۳ درصد کاهش یافت که نخستین افت هفتگی در پنج هفته گذشته بود.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۲۹ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۹ و ۸۵ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا هفته گذشته ۹.۲ درصد کاهش یافت که نخستین کاهش در هشت هفته گذشته بود.

صادرات نفت روسیه، دومین صادرکننده بزرگ جهان، به‌دلیل تحریم‌های غرب در پی تنش‌های بین مسکو و کی‌یف با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

این شرایط تا حدی با برداشت هماهنگ از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام به رهبری ایالات متحده آمریکا و افزایش تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک‌پلاس، تعدیل شده است.

تحلیلگران مؤسسه استرالیایی ای‌ان‌زد (ANZ) در یادداشتی گفتند: اگر واشنگتن به‌سرعت کنونی در برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام ادامه دهد، ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا تا اکتبر به کمترین سطح در ۴۰ سال گذشته، یعنی ۳۵۸ میلیون بشکه خواهد رسید.

عرضه نفت خام لیبی اکنون به‌دنبال محاصره تأسیسات تولید و صادرات نفتی این کشور در شرق این کشور بی‌ثبات است.

کد خبر 458385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =