صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت؛ اولویت‌ وزارت نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی در صنایع نفت و گاز اولویت‌ وزارت نفت بوده است، از این رو از هر حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به این هدف دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد بعدازظهر سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت و بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه برای نهایی شدن این تفاهم‌نامه نشست‌های مشترک پرشمار و مستمری در وزارت نفت و بانک توسعه صادرات برگزار شده است، گفت: به‌زودی با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد گام‌های عملی برای ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به دیگر کشورهای جهان از اولویت‌های وزارت نفت است، گفت: یکی از دلایل انتخاب بانک توسعه صادرات ایران برای اعطای تسهیلات، تشویق شرکت‌ها و سازندگان دانش‌بنیان برای موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

اعطای وام ۹ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و کوچک صنعت نفت

عرفان ریاحی، مدیرکل امور فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بند الف تبصره ۱۸ قانون برای حمایت مالی از شرکت های دانش‌بنیان صنعت نفت گفت: با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و داریی در آینده‌ای نزدیک، بانک توسعه صادرات ایران اعطای وام‌های ۹ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک تأییدشده صنعت نفت را آغاز خواهد کرد.

وی به بودجه مناسب صندوق پژوهش و فناوری وزارت نفت برای حمایت و اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت گفت: هم‌اکنون بحث ازدیاد برداشت نفت از چاه‌های نفت و گاز، فناوری‌های روزآمد تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع پایین‌دستی، تولید تجهیزات بار نخست و جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت مورد تأکید وزارت نفت برای انجام پژوهش و به‌کارگیری فناوری‌های روزآمد جهان است.

مدیرکل امور فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به انتخاب ۱۷۸ شرکت از میان ۳۵۴ شرکت دانش‌بنیان کشور برای فعالیت در صنعت نفت گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه پژوهشی تأیید و به چهار بانک ملت، ملی، تجارت و توسعه صادرات ایران برای اعطای تسهیلات معرفی شده است.

گشایش نخستین شعبه اختصاصی بانک توسعه صادرات ایران برای دانش‌بنیان‌ها

علی حسینی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران نیز در این آیین به افتتاح نخستین شعبه اختصاصی بانک توسعه صادرات ایران برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با امضا این تفاهم‌نامه بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با همکاری دانشگاه شریف اقدام به ایجاد صندوقی تحت عنوان «صندوق شریف» کرده است.

با تاکید بر اینکه همه کشور بایستی همچون یک دهه گذشته به حمایت خود از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دهند، گفت: در سال‌های اخیر تدوین مقررات و سیاست‌های مشخص در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راه را برای همکاری مطلوب با این شرکت‌ها روشن کرده است.

وی گفت: بانک توسعه صادرات ایران در کنار تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت خدمات مشاوره‌ای برای توسعه صادرات خدمات فنی ارائه می‌کند، هم‌اکنون هیئت مدیره این بانک استقبال خوبی برای همکاری با وزارت نفت از خود نشان داده است.

کد خبر 458436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =