نیاز سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری برای هوشمندسازی کنتورهای گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن اعلام آمادگی برای همکاری گسترده با شرکت‌های دانش‌بنیان، از نیاز سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری برای هوشمندسازی کنتورهای گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی امروز (دوشنبه، ششم تیرماه) در نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی که در محل معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها همواره مورد توجه رهبری بودند و ایشان به‌ویژه در سال‌های اخیر تأکید زیادی بر حمایت از این سربازان مجاهد خط مقدم اقتصاد کشور داشتند.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی در صنعت گاز افزود: در صورت سرمایه‌گذاری مطلوب در کشور، هیچ نیازی به توان خارجی نخواهد بود و حدود ۹۹ درصد نیازمندی‌های کشور را می‌توان در داخل تأمین کرد. این رویداد هم می‌تواند گام پیشرو و مؤثری برای تقویت دانش‌بنیان‌ها باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه صنعت گاز کشور برای استفاده از توان داخلی پیشگام است و مراکز نوآوری و انستیتوهای زیادی تشکیل شده است، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران بیش از ۲۶ میلیون مشترک گاز طبیعی در کشور دارد و همه به انرژی گاز وابسته‌اند. می‌توان گفت که با همه ارکان کشور در ارتباط هستیم و پارسال بیش از ۲۳۲ میلیارد مترمکعب گاز توزیع شد که مقداری بی‌نظیر در دنیاست بنابراین این صنعت مهم دست نیاز خود را به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان دراز می‌کند تا بتوان بخشی از نیازمندی‌های صنعت گاز کشور را تأمین کرد.

چگنی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری، ساخت کنتورهای هوشمند در اولویت است، ادامه داد: اکنون در اروپا نیز بحث‌های هوشمندسازی پیگیری می‌شود و این پروژه کلان باید در طول چهار سال عملیاتی شود که طبق برآورد اولیه، ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی در پایان بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌ویژه گاز طبیعی و در عین حال عرضه پایدار گاز به مصرف‌کنندگان از سوی شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد.

براساس این گزاش، این رویداد با محورهای کنتور هوشمند، زیرساخت‌های انتقال داده، پلتفرم‌های تحلیل داده و الزام‌ها، مقررات و تنظیم‌گری برگزار شد.

کد خبر 458680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =