ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نو برای مهار مصرف گاز

مدیرعامل شرکت فناپ زیرساخت بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نو برای کنترل مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید کرد.

مهدی ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در حاشیه  نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی که امروز (دوشنبه، ششم تیرماه) در محل معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سال‌هاست که موضوع بهینه‌سازی مصرف در همه حامل‌های انرژی مطرح است به ویژه اینکه ایران همواره بیش از الگوی جهانی مصرف می‌کند و تنها راه‌حل، استفاده از فناوری‌های نو است.

وی با بیان اینکه استفاده از کارت هوشمند سوخت در سال ۱۳۸۶ نخستین راهکار عملی برای مصرف بهینه بنزین بود، ادامه داد: در آن سال مصرف روزانه بنزین ۷۶ میلیون لیتر بود اما با پس از راه‌اندازی این سامانه، مصرف روزانه بنزین تا ۱۰ بعد هم به ۷۶ میلیون لیتر نرسیده بود.

مدیرعامل شرکت فناپ زیرساخت تصریح کرد: اکنون گاز طبیعی هم همین وضع را دارد و شرایط استفاده از آن طوری است که مصرف زیادی به‌ویژه در صنایع داشته و دارد؛ از سویی قیمت ارزان آن هم مزید بر علت شده است که باید با فناوری‌های نو امکان کنترل مصرف را فراهم کرد.

ایزدیار گفت: رویداد امروز سبب شد شرکت‌های دانش‌بنیان و ایرانی دستاوردهای خود را عرضه کنند که حمایت از آنها این امکان را فراهم می‌کند که به بهینه‌سازی مصرف کمک شود.

وی افزود: محصول شرکت ما هم به‌عنوان شرکتی ایرانی، شامل سه بخشِ کنتور هوشمند، بستر ارتباطی و پلتفرم بومی است.

مدیرعامل شرکت فناپ زیرساخت یادآور شد: در صورت وجود چنین محصولات و سامانه‌هایی می‌توان ضمن کنترل مصرف گاز طبیعی، آن را در شرایط مصرف بی‌رویت با نرخ دیگری محاسبه کرد که برای دولت هم درآمد دارد و می‌تواند صرف توسعه زیرساخت‌ها شود.

ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نو برای مهار مصرف گاز

کد خبر 458691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =